Možnosti marketingové orientace na trhu bioproduktů

Název práce: Možnosti marketingové orientace na trhu bioproduktů
Autor(ka) práce: Bulová, Jitka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Maňáková, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce na téma Možnosti marketingové orientace na trhu bioproduktů se zabývá problematikou ekologického zemědělství a biopotravin. První část práce slouží k seznámení se s touto problematikou. Jsou zde charakterizovány rozdíly mezi zemědělstvím ekologickým a konvenčním, výhody a nevýhody ekologického zemědělství, specifikace živočišné a rostlinné výroby, podmínky, které musí být splněny v případě přechodu ze zemědělství konvečního na ekologické, následné kontroly dodržování podmínek stanovených zákonem. Další část je věnována biopotravinám a jejich charakteristice, certifikaci biopotravin a marketingu. Praktická část práce zahrnuje vlastní šetření zabývající se povědomím spotřebitelů o biopotravinách. V závěru práce jsou uvedena specifika ekologického zemědělství a biopotravin a na základě provedené analýzy a navržena možná doporučení v oblasti marketingové orientace.
Klíčová slova: biopotraviny a marketing; biopotravina; konvenční zemědělství; ekologické zemědělství
Název práce: The topic of possibilities of marketing orientation on the organic market
Autor(ka) práce: Bulová, Jitka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Maňáková, Martina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diploma thesis on the topic of possibilities of marketing orientation on the organic market deals with organic farming and organic food. The first part is to get familiar with this issue. There are characterized differences between organic and conventional farming, the advantages and disadvantages of organic farming, animal and plant specifications of production, conditions that must be met if the transition from conventional to organic farming, the follow-up compliance with the conditions laid down by law. Another section is devoted to organic food and their characterization, organic certification and marketing. The practical part includes its own investigation with an awareness of consumers about organic food. The conclusion gives the specifics of organic farming and organic food, and based on the analysis and possible recommendations on marketing orientation.
Klíčová slova: organic food and marketing; organic food; conventional farming; Organic farming

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2009
Datum podání práce: 9. 5. 2010
Datum obhajoby: 14. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24840/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: