Uplatnění interaktivních technik v muzejnictví

Název práce: Uplatnění interaktivních technik v muzejnictví
Autor(ka) práce: Belaňová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce podává základní přehled o jednom ze zajímavých trendů v muzejnictví - interaktivitě. První část je věnována vymezení samotného pojmu interaktivita, která je chápána jako možnost návštěvníka aktivně se zapojit do dění v muzeu, používat při návštěvě muzea i jiné smysly než zrak, možnost dotknout se muzejních exponátů. Na základě rozdělení muzeí do několika kategorií jsou vymezeny dvě základní interaktivní muzea - vědecko-technická centra a dětská muzea. Následující část práce je věnována základnímu přehledu marketingu muzeí a kulturního dědictví. Větší prostor je věnován produktu muzeí, ke kterému je interaktivita přirazena jako jeden z jeho aspektů. Důležitou součástí práce je přehled několika interaktiviních světových a domácích muzeí.
Klíčová slova: interaktivní muzea; Arts marketing; Interaktivita
Název práce: Interactivity in Museology
Autor(ka) práce: Belaňová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Pešek, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The MA Thesis makes a brief survey about one of interesting trends in museology - the interactivity. First part of the Thesis is devoted to the definition of interactivity in the relation with museums. Interactivity is understanded as a possibility for the visitors to be active and creative at the museum, to use more senses than only their eyes, the possibility to touch the exhibited objects. From all types of museums two are considered to be completely interactive or hands-on - Science Centers and Children's museums. The next part of the thesis is dedicated to the fundamental aspects of Arts Marketing and interactivity is assigned to the Product of museums as one of its aspects. An analyzis of some foreign and Czech interactive museums is also an important part of the Thesis.
Klíčová slova: Interactivity; Arts Marketing; Hands-on Museums

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 2. 2010
Datum podání práce: 28. 8. 2010
Datum obhajoby: 14. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/25871/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: