Marketingový význam ženských a mužských rolí

Název práce: Marketingový význam ženských a mužských rolí
Autor(ka) práce: Šimíková, Kristýna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce je zaměřena na význam ženských a mužských rolí v marketingu. Jejím cílem je jednak zmapovat zobrazování mužů a žen v inzerci, ale i získat informace o postojích respondentů k této problematice a následně porovnat tyto dva výsledky. Teoretická část práce objasňuje postavení mužů a žen ve společnosti, reklamu a pochopitelně i metody výzkumu, které jsou náplní praktické části. Pokud jde o praktickou část, nejprve se věnuje výzkumům prostřednictvím jednotlivých metod a to dotazníkového šetření a obsahové analýzy a následně vzájemně porovnává výsledky těchto dvou výzkumů.
Klíčová slova: Obsahová analýza; Dotazníkové šetření; Média; Reklama; Gender; Žena; Muž; Pohlaví; Mužské a ženské role
Název práce: Value of gender stereotypes in Marketing
Autor(ka) práce: Šimíková, Kristýna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This dissertation addresses the role and value of gender stereotypes in Marketing. The objective is on the one hand to chart male and female imagery in advertising and on the other to establish consumers' attitudes to this imagery, thus enabling a comparison of these outcomes. The first, theoretical part of the dissertation depicts the status of men and women in society and how advertising seeks to reflect this, and in addition describes the research methodology employed in the second, practical part. This latter part comprises a questionnaire survey and an advertising content analysis, and concludes with a comparison of the mentioned surveys.
Klíčová slova: Content analysis; Questionnaire survey; Media; Advertising; Woman; Man; Sex; Gender stereotypes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 12. 2009
Datum podání práce: 25. 8. 2010
Datum obhajoby: 14. 9. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/26793/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: