Obchodní spolupráce mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií

Název práce: Obchodní spolupráce mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií
Autor(ka) práce: Šmotková, Marie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Korandová, Jiřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé diplomové práce je představit Saúdskoarabské království jako významného potenciálního obchodního partnera pro české subjekty, a to na základě komplexního a objektivního rozboru faktorů, které by mohly vzájemnou spolupráci ovlivnit. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první z nich se zabývám obecnou charakteristikou Saúdské Arábie, tj. demografickými a geografickými údaji, administrativním členěním, historií a politicko-právním prostředím. Druhá kapitola je věnována ekonomické charakteristice země a soustředím se v ní na vývoj makroekonomických ukazatelů, jednotlivé sektory hospodářství, finanční sektor, zahraniční obchod a investiční klima. Třetí část je zaměřena na obchodní spolupráci mezi ČR a Saúdskou Arábií s důrazem na vývoj vzájemných vztahů, obchodní bilanci a specifika vstupu českých subjektů na saúdský trh včetně analýz SWOT, PESTLE a informací o firmách, které se na tomto trhu již prosadily. Poslední kapitola se týká kulturních odlišností a zmiňuji se v ní o Hofstedeho kulturních dimenzích, postavení žen, hodnotách ve společnosti a samotném obchodním jednání.
Klíčová slova: Saúdská Arábie; obchodní spolupráce; podnikatelské prostředí; kulturní rozdíly
Název práce: Business cooperation between the Czech Republic and Saudi Arabia
Autor(ka) práce: Šmotková, Marie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Korandová, Jiřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to introduce the Kingdom of Saudi Arabia as an important potential partner for the Czech business entities based on a comprehensive and objective analysis of factors that could affect the cooperation between these two countries. The thesis is divided into four chapters. The first one deals with the general characteristics of Saudi Arabia, particularly with demographic and geographic data, administrative structure, history and political-legal environment. The second chapter is about the economic characteristics of the country and it concentrates on the development of macroeconomic indicators, the various sectors of economy, finance, foreign trade and investment climate. The third section focuses on business cooperation between the Czech Republic and Saudi Arabia, with an emphasis on the development of mutual relations, trade balance and the specifics of the entry of Czech subjects on the Saudi market, including SWOT and PESTLE analysis and information about companies that have been already successful on the Saudi market. The last chapter is about cultural differences and I mention Hofstede's cultural dimensions, gender issues, values in society and the impact of cultural differences on the business negotiations.
Klíčová slova: business environment; cultural differences; Saudi Arabia; business cooperation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2010
Datum podání práce: 15. 5. 2011
Datum obhajoby: 31. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28027/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: