Vliv náboženství na podnikatelskou etiku a obchodní etiketu v arabských zemích

Název práce: Vliv náboženství na podnikatelskou etiku a obchodní etiketu v arabských zemích
Autor(ka) práce: Kletečková, Zdeňka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je analýza vlivu náboženství na podnikatelskou etiku a obchodní etiketu v arabských zemích. Vzhledem k omezenému rozsahu se zaměřuje pouze na islám a jeho vlivy. V první části práce vymezuje arabské země a zabývá se vznikem, historickým vývojem a základním pramenem víry islámu. Dále vysvětluje náboženské právo "šaría" a povinnosti věřícího plynoucí z náboženství. Klíčovou část práce představuje kapitola, která se zabývá charakteristikou zvyklostí obchodní etikety a podnikatelské etiky v arabských zemích a analýzou míry vlivu islámu na tyto zvyklosti. V závěru práce porovnává popsanou teorii se zkušenostmi obchodních zástupců českých společností, které jsou v obchodním styku s arabskými partnery.
Klíčová slova: náboženství; obchodní etiketa; podnikatelská etika; arabské země; islám
Název práce: Religious aspects of the entrepreneurial and commercial protocol in the Arab world
Autor(ka) práce: Kletečková, Zdeňka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gullová, Soňa
Oponenti práce: Klosová, Anna
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the present bachelor's thesis is to analyze religious aspects of the entrepreneurial and commercial protocol in the Arab world. Limited by its prescribed volume, the thesis focuses merely on the Islamic religion and its influence. The first part identifies Arab countries and deals with the origins, historical background and fundamental sources of the Islamic faith. It also elaborates on the religious law of Sharia and the religion-bound duties of a Muslim. The central chapter characterizes the customs of commercial and entrepreneurial protocol in Arab countries and analyzes to which extent these are influenced by Islam. The final part compares the conclusions of the empiric study with practical experience of sales representatives in Czech companies trading with Arabic partners.
Klíčová slova: Arab countries; religion; commercial protocol; entrepreneurial protocol; Islam

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 2. 2011
Datum podání práce: 10. 5. 2011
Datum obhajoby: 27. 5. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30932/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: