Segmentace evropského trhu s ohledem na postproduktivní složku obyvatelstva

Název práce: Segmentace evropského trhu s ohledem na postproduktivní složku obyvatelstva
Autor(ka) práce: Rudá, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vošta, Milan
Oponenti práce: Kašpar, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V diplomové práci je popsán a demonstrován první krok hierarchického přístupu k mezinárodní marketingové segmentaci na úrovni zemí. Po teoretickém úvodu, který postihuje metodologickou i statistickou stánku segmentace a sekundární datové zdroje, je názorně provedena shluková analýza. Výsledkem je rozčlenění třiceti evropských zemí do pěti segmentů s ohledem na postproduktivní složku obyvatelstva. Vzniklé segmenty jsou následně charakterizovány a interpretovány. Jejich využitelnost je ukázána na příkladu třech stanovených výzev Evropského roku 2012, který je věnován aktivnímu stárnutí.
Klíčová slova: shluková analýza; stárnutí obyvatel; mezinárodní marketingová segmentace; Evropský rok aktivního stárnutí
Název práce: The European Market Segmentation with Respect to the Post-Productive Population
Autor(ka) práce: Rudá, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vošta, Milan
Oponenti práce: Kašpar, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The first step of the hierarchical approach to the international market segmentation is described and demonstrated in this master's thesis. The theoretical part that covers the methodology, statistical background and secondary data sources is followed by the illustration of cluster analysis. The outcome is the division of thirty European countries into five segments with respect to the post-productive population. The formed segments are then characterised and interpreted. Their usability is shown in three challenges in the European Year of 2012, which is dedicated to Active Ageing.
Klíčová slova: European Year for Active Ageing; international market segmentation; cluster analysis; population ageing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2010
Datum podání práce: 30. 4. 2011
Datum obhajoby: 14. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28947/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: