Ekologie a ekonomika provozu současných osobních automobilů
Název práce: | Ekologie a ekonomika provozu současných osobních automobilů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Křesala, Vojtěch |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Zelený, Lubomír |
Oponenti práce: | Bartoš, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá současnými druhy pohonů v individuální osobní automobilové do-pravě. Teoretická část zahrnuje přehled současných pohonů používaných v individuální automobilové přepravě, vlivy provozu osobních automobilů na životní prostředí, zákonné regulace provozu a úvod do teorie externalit. V praktické části jsou porovnávány vozy Toyota Prius a Toyta Corolla, první s hybrid-ním pohonem a druhý pouze se spalovacím. Ze srovnání nákladů spojených s provozem pro koncového spotřebitele vyplývá, ţe se jedná o dvě rovnocenné volby. Ve srovnání přínosů pro společnost reprezen-tovanou státem se započtením externalit vychází jako výhodnější Toyota Corolla, neboť výnos z daní je vyšší nežli rozdíl v externích nákladech oproti Priusu. Stát tedy s současné době nemá důvod dotovat vůz Prius s hybridním pohonem. |
Klíčová slova: | Prius; externí náklady; hybridní pohon; automobil |
Název práce: | Ecology and economics of contemporary internal combustion engines |
---|---|
Autor(ka) práce: | Křesala, Vojtěch |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Zelený, Lubomír |
Oponenti práce: | Bartoš, Vojtěch |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is about contemporary types of engines in individual automobile transportation. Theoretical part contains overview of contemporary automobile engines, interaction of individual automobile transportation and environment, regulations based in law and basics of theory of external costs. In practical part, Toyota Prius with hybrid drive and Toyota Coraolla with internal combustion engine are compared. In calculation of costs for end customer, both vehicles have the same costs per km. If society represented by state is concerned, with external costs included, Toyta Corolla does better, because the difference in income from taxes is higher then difference in external costs. State has no reason why to make any incentives on Toyota Prius. |
Klíčová slova: | external costs; automobile; Prius; hybrid drive |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra logistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 10. 2010 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2011 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2011 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/28255/podrobnosti |