Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky
Název práce: | Analýza vzdělávacích portálů na trhu České republiky |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šejtka, Ondřej |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Benáčanová, Helena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání v podobě vzdělávacích portálů. Cílem práce je provedení rešerše vzdělávacích portálů na trhu ČR a následná analýza portálů, které uživatelům nabízí služby pro podporu výuky. V teoretické části se práce zaměřuje na definici pojmů formální a neformální vzdělávání, popisuje příklady jeho využití. Dále se pak zabývá elektronickým vzděláváním v podobě e-learningu, definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje jeho historický vývoj, formy a prostředky e-learningové výuky. Diplomová práce se dále zabývá analýzou 17 portálů, z nichž dva jsou popsány detailně, jedná se o zástupce formálního a neformálního vzdělávání. Zpracovaná analýza nabízí informace o správcích portálů, dále pak rozsahu poskytovaných služeb a také obchodního modelu, který portály využívají. |
Klíčová slova: | digitální učební materiál; interaktivní výuka; Learning Management System; vzdělávací portál; formální vzdělávání; online testy; neformální vzdělávání; e-learning; internetové kurzy |
Název práce: | Analysis of educational portals on the Czech market |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šejtka, Ondřej |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Benáčanová, Helena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis inquires into the area of electronic education in the form of educational portals. It aims to carry out a research of educational portals on the Czech market and subsequent analysis of the portals, which offer users the services for the support of education and schooling. The theoretical part of the thesis focuses on defining the terms of formal and non-formal education, describes examples of their usage. Furthermore, it deals with electronic education in the form of e-learning, defines e-learning from different points of view, and describes its historical development, forms and instruments. The work then analyses 17 portals, two of them in detail -- they represent both formal and non-formal education. The analysis offers information about portals' administrators, range of offered services as well as business models, used by the portals. |
Klíčová slova: | interactive education and schooling; Learning Management System; formal education; e-learning; internet courses; online examinations; non-formal education; digital learning material; educational portal |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 22. 11. 2010 |
---|---|
Datum podání práce: | 5. 5. 2011 |
Datum obhajoby: | 7. 6. 2011 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/28995/podrobnosti |