Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol

Název práce: Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Autor(ka) práce: Toboláková, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Rotport, Miloslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.
Klíčová slova: tělesně postižení; somatopedie; integrace; legislativa
Název práce: Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools
Autor(ka) práce: Toboláková, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Rotport, Miloslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is devoted to integrating disabled children into mainstream schools. The paper focuses on the integration in secondary education. The first part deals with the theoretical knowledge of issues relating to disability, integration, ensuring the integration of the legislative and not a social and financial demands the integration of those affected physically-tion of pupils in mainstream schools. The practical part is devoted to statistical monitoring of individuals with disabilities with a focus on disability. Closer stripped statistics give high school students with physical disabilities. Following are the results of the research in the field of integration in secondary education with a focus on a brief characterization of the integration of pupils in selected schools.
Klíčová slova: integration; somatopedy; physical disability; legislation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 1. 2011
Datum podání práce: 30. 5. 2011
Datum obhajoby: 3. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29862/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: