Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Název práce: | Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol |
---|---|
Autor(ka) práce: | Toboláková, Pavla |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hadj Moussová, Zuzana |
Oponenti práce: | Rotport, Miloslav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy. |
Klíčová slova: | tělesně postižení; somatopedie; integrace; legislativa |
Název práce: | Social and economic aspects of integrating disabled children into mainstream schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Toboláková, Pavla |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hadj Moussová, Zuzana |
Oponenti práce: | Rotport, Miloslav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis is devoted to integrating disabled children into mainstream schools. The paper focuses on the integration in secondary education. The first part deals with the theoretical knowledge of issues relating to disability, integration, ensuring the integration of the legislative and not a social and financial demands the integration of those affected physically-tion of pupils in mainstream schools. The practical part is devoted to statistical monitoring of individuals with disabilities with a focus on disability. Closer stripped statistics give high school students with physical disabilities. Following are the results of the research in the field of integration in secondary education with a focus on a brief characterization of the integration of pupils in selected schools. |
Klíčová slova: | integration; somatopedy; physical disability; legislation |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 1. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 5. 2011 |
Datum obhajoby: | 3. 6. 2011 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/29862/podrobnosti |