Analýza determinantů ceny hotelů v Praze

Název práce: Analýza determinantů ceny hotelů v Praze
Autor(ka) práce: Illková, Luisa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bartoň, Petr
Oponenti práce: Bolcha, Peter
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Ve své práci zkoumám vztah určitých vlastností hotelových pokojů na jejich cenu. Vycházím z předpokladu, že pokud se hotel vyznačuje některou z daných vlastností (má menší počet pokojů, disponuje vlastním parkovištěm atd.), může účtovat vyšší cenu, než hotely bez daných atributů. K určení vlivu jednotlivých proměnných mi pomáhá metoda hédonické ceny, kterou ověřuji pomocí regresní analýzy. Většina sledovaných parametrů se ukazuje jako statisticky významná, stejně tak model jako celek. Aby model lépe vystihoval situaci, aplikuji regresní analýzu i po vynechání statisticky nevýznamných proměnných. V obou případech nejvíce ovlivňuje cenu fakt, že hotel patří do kategorie Luxury. Překvapením je výsledek parametru internet zdarma, neboť oproti očekávání má negativní dopad na cenu. V poslední části své práce porovnávám mnou zjištěné výsledky s výsledky zahraničních studií.
Klíčová slova: hotelnictví; cestovní ruch; hédonická cena
Název práce: Analysis of the determinants of hotel prices in Prague
Autor(ka) práce: Illková, Luisa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bartoň, Petr
Oponenti práce: Bolcha, Peter
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
My bachelor thesis examined relationship between characteristics of hotel rooms and its prices. I expect, that hotels with certain attributes, for example hotels with small number of rooms, which own parking site can charge higher prices, than hotels without these characteristics. I use hedonic price method to observe impact of attributes, verified by regression analyze. Most of monitoring variables are statistically significant. Model at whole is also statistically significant. I also do regression analyze without insignificant variables to reach better results. At both cases highest impact on price has variable five stars hotel. Surprisingly, variable internet for free has negative impact on price. At last part of my work I compare my results with results of foreign studies.
Klíčová slova: hotel market; tourism; Hedonic price

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 2. 2011
Datum podání práce: 1. 6. 2011
Datum obhajoby: 22. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32181/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: