Snižování provozních nákladů veřejné správy akceptací vize "kancelář bez papíru"

Název práce: Snižování provozních nákladů veřejné správy akceptací vize "kancelář bez papíru"
Autor(ka) práce: Holčapek, František
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kubelková, Karina
Oponenti práce: Vebrová, Ludmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit autorův předpoklad, že v rámci probíhající reformy veřejné správy při přípravě a zavádění informačních systémů v orgánech veřejné správy, bylo usilováno nejen o funkčnost (výkonnost, spolehlivost, bezpečnost) těchto systémů, ale alespoň stejnou měrou i o jejich provozní úspornost. V práci je používán pojem kanceláře bez papíru jako symbol účelného, účinného a hospodárného systému, jehož realizaci předchází nejlepší příprava, mimo jiné i reinženýring (analýza, revize, redukce a optimalizace) stávajících procesů. Jen nejnutnější sortiment a množství listinných dokumentů kolujících v provozovaném systému je dokladem takové přípravy. Sběrem a zpracováním zdrojů o pojmu kancelář bez papíru, o historii přípravy a zavádění informačních systémů veřejné správy, studiem teorie byrokracie a konečně zpracováním výsledků vlastního dotazníkového šetření u orgánů veřejné správy (úřadů) získal autor dostatek relevantních informací k vyvrácení stanoveného předpokladu. Závěrem práce uvádí autor soubor návrhů opatření, jejichž přímým nebo přeneseným důsledkem by měla být úspora provozních nákladů veřejné správy.
Klíčová slova: dotazníkový průzkum; teorie byrokracie; hospodárnost; provozní náklady; reinženýring; informační systém; kancelář bez papíru; eGovernment; reforma; veřejná správa
Název práce: Reducing operational costs of public service by accepting conception of the "paperless office"
Autor(ka) práce: Holčapek, František
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kubelková, Karina
Oponenti práce: Vebrová, Ludmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of this study was to confirm or to reject author's assumption, that is, within the frame of ongoing reform of public service during the formulation and implementation of information systems in the public service authorities, was aimed not just for functionality (performance, reliability, safeness) of these systems, but at least equally for their operational economization too. In this study, the conception of the paperless office has thought to be the symbol of purposeful, effective and economical system, of which realization is the result of perfect former preparation, inter alia, reengineering (analysis, revision, reduction and optimization) of existing processes. Only the most necessary assortment and quantity of paper documents which circulate within the given system is the evidence of such preparation. By gathering and processing information about the conception of the paperless office, about history of formulation and implementation of information systems in the public service authorities, by studying Theory of bureaucracy, and finally, by processing data from questionnaire itself, filled by public service authorities (bureaus), has author received sufficient quantity of relevant information to reject stated assumption. At the end of the study author introduces set of remedies, of which direct or transposed result should be savings in operational costs of public service.
Klíčová slova: questionnaire; theory of bureaucracy; information system; eGovernment; economization; operational costs; reengineering; paperless office; reform; public service

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2011
Datum podání práce: 31. 5. 2011
Datum obhajoby: 28. 6. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/31351/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: