Analýza aktivit agentury Czech Trade na vybraných trzích

Název práce: Analýza aktivit agentury Czech Trade na vybraných trzích
Autor(ka) práce: Dobrovolná, Adéla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Plchová, Božena
Oponenti práce: Nigrinová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná diplomová práce analyzuje aktivity agentury CzechTrade na vietnamském trhu. Vietnam je perspektivním trhem pro české vývozce nejen z hlediska tradiční obchodní výměny mezi Českou republikou a Vietnamem, ale také z hlediska vysokého růstového potenciálu vietnamské ekonomiky. V současném globalizovaném světě je důležitá institucionální podpora zahraničního obchodu především v relativně malých ekonomikách. Státy dnes nezvyšují bohatství pouze prostřednictvím obchodu, ale propagují sebe samy i jako značku, tím přidávají podvědomě hodnotu tuzemským podnikům a výrobkům. Agentura CzechTrade, jako implementační orgán Exportní strategie ČR, podporuje aktivně české výrobce na zahraničních trzích a pomáhá jim tak obstát v mezinárodní konkurenci.
Klíčová slova: Vietnam; ekonomická diplomacie ČR; CzechTrade; perspektivní trh pro export
Název práce: Analysis of activities of CzechTrade agency in selected markets
Autor(ka) práce: Dobrovolná, Adéla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Plchová, Božena
Oponenti práce: Nigrinová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master Thesis analyses activities of the agency CzechTrade on Vietnamese market. Viet Nam is one of the perspective market for czech exporters not only for very well established business between Czech Republic and Viet Nam but also for a high growth potential of Vietnamese market. In today's globalised world, the institutional assistance and promotion is essential for foreign trade especially in a relative small economies. Countries today do not increase wealth only through trade but promote themselves as a brand, this subconsciously adds value to domestic enterprises and products. CzechTrade agency, as the implementation authority of Export Strategy, actively supports czech producers in foreign markets and help them compete internationally.
Klíčová slova: Viet Nam; economic diplomacy CR; CzechTrade; perspective market fo export

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 2. 2010
Datum podání práce: 20. 12. 2010
Datum obhajoby: 7. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/24851/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: