Komparace strategie vybraných retailingových firem na domácím a zahraničním trhu

Název práce: Komparace strategie vybraných retailingových firem na domácím a zahraničním trhu
Autor(ka) práce: Kukrechtová, Alena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Šrůtková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Reakcí na konzumní způsob života spotřebitelů a jejich neustálou poptávku po nových výrobcích je trend fast fashion, který nabízí nejmodernějšího zboží za relativně nízké ceny. Jednotlivé společnosti expandují na globální trhy, a proto je tento trend označován za jeden z hlavních nositelů globalizace v oděvním průmyslu. Tato práce definuje fast fashion jako trend v maloobchodě s hlubším zaměřením na český trh a zabývá se analýzou a komparací marketingových strategií a obchodních aktivit pěti vybraných firem (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved a ZARA). Praktická část potom informuje o tom, jak český spotřebitel jednotlivé marketingové nástroje vnímá a jak ovlivňují jeho nákupní chování.
Klíčová slova: retail marketing; ZARA; C&A; marketingová strategie; Marks&Spencer; fast fashion; marketingový mix; H&M; oděvní průmysl; Reserved
Název práce: Comparison of strategies of chosen retailing companies on the domestic and foreign market
Autor(ka) práce: Kukrechtová, Alena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Šrůtková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to define fast fashion as a trend in the contemporary retailing with a deeper focus on the Czech market. It provides an analysis and further comparison of marketing strategies and business activities of five chosen retailers (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved and ZARA) who are mutual competitors on both, domestic and foreign markets. The empirical part presents information about Czech consumers and their perception of the marketing strategies that particular companies apply in the Czech Republic.
Klíčová slova: clothing; fashion industry; Marks&Spencer; ZARA; Reserved; H&M; C&A; marketing mix; marketing strategy; retail marketing; fast fashion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2010
Datum podání práce: 13. 12. 2010
Datum obhajoby: 7. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27034/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: