Aktuální trendy spotřebitelského chování

Název práce: Aktuální trendy spotřebitelského chování
Autor(ka) práce: Mynařík, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.
Klíčová slova: český spotřebitel; e-commerce; internetové hospodářství; retro; spotřebitelské chování; elektronické tržiště; internet; oživení značek; nostalgie; marketing; český trh; balení produktů; retro marketing; design
Název práce: Current Trends in Consumer Behavior
Autor(ka) práce: Mynařík, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with three selected current trends related to consumer behavior -- onslaught of retro products and retro marketing generally, changes in behavior related to electronic marketplace, and stricter demands for flawlessly designed products and services. Each trend is described and attention is given to driving forces of these trends, the ways they can affect consumers' lives and how they can be observed. The knowledge of the trends is then applied to determine how different groups of Czech consumers can be affected by those trends, thus giving businesses hints on how to incorporate the trends in the approach to their customers and monetize on them.
Klíčová slova: Czech consumers; Czech market; design; internet; brand revival; retro marketing; consumer behavior; e-commerce; internet economy; electronic marketplace; nostalgia; retro; marketing; product packaging

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 11. 2010
Datum podání práce: 30. 8. 2011
Datum obhajoby: 13. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/31353/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: