Vnímání kvality potravin českým a německým spotřebitelem - srovnání

Název práce: Vnímání kvality potravin českým a německým spotřebitelem - srovnání
Autor(ka) práce: Antušová, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bártová, Hilda
Oponenti práce: Háková, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly ve vnímání kvality potravin mezi českým a německým spotřebitelem. V práci jsou detailně rozpracovány vybrané oblasti, které mohou ovlivnit vnímání kvality spotřebitelem v České republice a Německu. Teoretická část se týká zhodnocení a porovnání právního systému ochrany spotřebitele a značení potravin v obou zemích. Dále jsou v práci rozebrány jednotlivé vlivy, které mohou vnímání kvality i celkové spotřební chovní ovlivnit. Další část je věnována problematice kvality v médiích s konkrétním příkladem. Poslední část práce zhodnocuje výsledky výzkumné sondy, která byla provedena mezi českými a německými spotřebiteli a odkrývá, co může vnímání kvality v jednotlivých zemích nejvíce ovlivnit, jaké jsou rozdíly ve vnímání kvality potravin a jaké jsou patrné rozdíly v nákupním chování v oblasti potravin mezi českým a německým spotřebitelem.
Klíčová slova: potraviny ; Německo; vnímání; kvalita; spotřebitel
Název práce: The perception of food quality of Czech and German consumer - comparison
Autor(ka) práce: Antušová, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bártová, Hilda
Oponenti práce: Háková, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of my diploma thesis is to find out if there are any differences in perception of quality of food between the consumers from Czech Republic and Germany. There are described the areas that may affect consumer's perception of quality of food in the Czech Republic and Germany. The theoretical part of my diploma thesis includes the evaluation and comparison of the legal system of consumer protection and food labeling in both countries. Furthermore, there are described various influences that can affect the perception of quality and consumer behavior. Another section is devoted to the issue of quality in the media with a concrete example. The last part of the diploma thesis concerns the results of the research which was carried out between consumers from the Czech Republic and Germany.
Klíčová slova: perception; food; quality; Germany; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 12. 2010
Datum podání práce: 26. 8. 2011
Datum obhajoby: 13. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/29543/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: