Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice
Název práce: | Design of Banking Products focused on Financing the University Education in the Czech Republic |
---|---|
Autor(ka) práce: | Růžičková, Lucie |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hnilica, Jiří |
Oponenti práce: | Dvořák, Jaroslav |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | This thesis deals with the situation in financing of tertiary education from both governmental and student perspective. Its objective is to find an efficient system of student support with focus on student loans that would be applicable in the Czech Republic, would promote an equal access to higher education also to students from lower socio-economic classes and at the same time would enable to increase cost-sharing in Czech tertiary education. The designed concept of student loans is based on best practices from selected European countries (Netherlands, United Kingdom and Hungary) in the background of proposed reform of Czech tertiary education. Finally, the concept is validated in a case study dealing with financing of the International Management master's programme at the University of Economics, Prague. |
Klíčová slova: | Cost-sharing in education; Reform of Czech tertiary education; Student grants; Tertiary education; Tuition fees; Student loans |
Název práce: | Návrh bankovního produktu zaměřeného na financování univerzitního vzdělání v České republice |
---|---|
Autor(ka) práce: | Růžičková, Lucie |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hnilica, Jiří |
Oponenti práce: | Dvořák, Jaroslav |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá problematikou financování terciárního vzdělávání jak z pohledu vlády, tak z pohledu studentů. Cílem této práce je nalezení efektivního systému studentské podpory se zaměřením se na studentské půjčky, který by byl aplikovatelný v českých podmínkách, podpořil rovnost v přístupu ke vzdělávání i pro nižší příjmové skupiny studentů a zároveň umožnil zvýšení soukromých zdrojů v českém terciárním systému. Navržený koncept studentských půjček je založený na osvědčených systémech fungujících ve vybraných evropských zemí (Nizozemsko, Velká Británie a Maďarsko) s ohledem na navrhovanou Reformu terciárního vzdělávání. Na závěr byl koncept validován v případové studii zabývající se financování magisterského programu International Management na Vysoké škole ekonomické v Praze. |
Klíčová slova: | Terciální vzdělávání; Sdílení nákladů na studium; Reforma terciálního vzdělávání; Studentské půjčky; Stipendia; Školné |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/International Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra podnikové ekonomiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 30. 11. 2010 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2011 |
Datum obhajoby: | 19. 9. 2011 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/29212/podrobnosti |