Vznik a vývoj masového turismu v západním Německu v 50. a 60. letech 20. století

Název práce: Vznik a vývoj masového turismu v západním Německu v 50. a 60. letech 20. století
Autor(ka) práce: Fantišová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Soběhart, Radek
Oponenti práce: Kozmanová, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce pojednává o období vzniku masového cestovního ruchu ve Spolkové republice Německo v 50. a 60. letech 20. století. V úvodní části se práce věnuje období Výmarské republiky, kdy byly položeny základní předpoklady pro následný poválečný rozvoj cestování v jeho masové podobě. Jedním z klíčových témat práce je také hospodářský "zázrak", na jehož základě se následně rozvinula konzumní společnost, jejíž součástí byla mimo jiné i celospolečenská akceptace cestování jako běžného způsobu trávení volného času. V ústřední části diplomová práce zkoumá cestování západoněmeckého obyvatelstva z pohledu kulturního a společenského fenoménu. Zvláštní pozornost je věnována také podobě a vývoji turistické infrastruktury v 50. a 60. letech 20. století v SRN.
Klíčová slova: volný čas; Spolková republika Německo; cestovní kanceláře; konzumní společnost; cestovní ruch
Název práce: The rise of mass tourism in the Federal Republic of Germany in the fifties and the sixties ot the twentieth century
Autor(ka) práce: Fantišová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Soběhart, Radek
Oponenti práce: Kozmanová, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The graduation thesis is focusing on rise of mass tourism in the Federal republic of Germany in the fifties and the sixties of the twentieth century. The introductory part deals with the time of Weimar Republic, when the necessary background of subsequent post-war mass tourism development was set. One of the further crucial subjects of matter is the economic miracle and consumer society, which led among the German citizens up to the broad acceptance of travelling, as a possible way of spending their leisure time. The main part of the thesis concentrates on the mass tourism as cultural and social phenomena. Special attention is finally devoted to the tourist infrastructure in the federal republic in the fifties and the sixties and the way it formed a developed.
Klíčová slova: leisure time; travel agencies; consumer society; mass tourism; Federal Republic of Germany

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářských dějin

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 7. 2010
Datum podání práce: 10. 1. 2011
Datum obhajoby: 22. 9. 2011
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/27162/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: