Analýza cílových skupin a komunikace značky Mercedes-Benz na trhu osobních vozů v ČR

Název práce: Analýza cieľových skupín a komunikácie značky Mercedes-Benz na trhu osobných vozidiel v ČR
Autor(ka) práce: Dudinská, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Burianová, Lenka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je identifikovať slabé stránky, hrozby a príležitosti vo vyvíjaných marketingových aktivitách značky Mercedes-Benz v ČR a navrhnúť spôsoby, ako inovovať komunikáciu firmy so súčasnými, ale i potenciálnymi cieľovými skupinami. Teoretická časť práce približuje základné poznatky z oblasti brand managementu, nákupného chovania spotrebiteľov, výskumu trhu a marketingovej komunikácie. Praktická časť práce v úvode predstavuje spoločnosť Daimler AG, jej historický vývoj, súčasné aktivity, štruktúru brand portfólia a konkurenciu značky Mercedes-Benz. Po stručnom predstavení materskej spoločnosti nasleduje charakteristika českého zastúpenia značky Mercedes-Benz, positioningu, identity a image značky v ČR. Nosnou kapitolou praktickej časti práce je analýza, rozdelená na analýzu cieľových skupín a analýzu marketinovej komunikácie značky Mercedes-Benz v ČR v roku 2011. Naväzujúca kapitola obsahuje doporučenia, formulované na základe výsledkov analýzy. Tieto doporučenia sa vzťahujú k optimalizácii marketingových aktivít spoločnosti Mercedes-Benz ČR s ohľadom na cieľové skupiny a plánované obchodné aktivity firmy v budúcom období.
Klíčová slova: značka; nákupné chovanie; marketingová komunikácia; cieľová skupina
Název práce: Analýza cílových skupin a komunikace značky Mercedes-Benz na trhu osobních vozů v ČR
Autor(ka) práce: Dudinská, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Burianová, Lenka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je identifikovat slabé stránky, hrozby a příležitosti ve vyvíjených marketingových aktivitách značky Mercedes-Benz v ČR a navrhnout způsoby, jak inovovat komunikaci firmy se současnými, ale i potenciálními cílovými skupinami. Teoretická část práce přibližuje základní poznatky z oblasti brand managementu, nákupního chování spotřebitelů, výzkumu trhu a marketingové komunikace. Praktická část práce v úvodu představuje společnost Daimler AG, její historický vývoj, současné aktivity, strukturu brand portfolia a konkurenci značky Mercedes-Benz. Po stručném představení mateřské společnosti následuje charakteristika českého zastoupení značky Mercedes-Benz, positioningu, identity a image značky v ČR. Nosnou kapitolou praktické části práce je analýza, rozdělena na analýzu cílových skupin a analýzu marketinové komunikace značky Mercedes-Benz v ČR v roce 2011. Navazující kapitola obsahuje doporučení, formulované na základě výsledků analýzy. Tyto doporučení se vztahují k optimalizaci marketingových aktivit společnosti Mercedes-Benz ČR s ohledem na cílové skupiny a plánované obchodní aktivity firmy v budoucím období.
Klíčová slova: značka; cílová skupina; marketingová komunikace; nákupní chování
Název práce: Analysis of target groups and brand communications of Mercedes-Benz on the passenger car market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Dudinská, Daniela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Burianová, Lenka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The thesis aims to identify the weaknesses, threats and opportunities in local marketing activities of the brand Mercedes-Benz in Czech Republic and to suggest ways to upgrade the communication of the company with the current, as well as the potential target groups. The theoretical part of the thesis brings basic knowledge of brand management, consumer behaviour, market research and marketing communications. The practical part of the thesis introduces the company Daimler AG, its historical development, current activities, brand portfolio structure and competition of the brand Mercedes-Benz. This brief presentation of the parent company is followed by description of the Czech daughter company and the positioning, identity and brand image of Mercedes-Benz in the country. The main chapter of the practical part is the analysis, divided into analysis of target groups and analysis of brand communications of Mercedes-Benz Czech Republic in 2011. The following chapter contains recommendations based on the analysis results. The recommendations are related to the optimization of marketing activities of Mercedes-Benz Czech Republic with respect to target groups and planned business activities in the future.
Klíčová slova: brand; marketing communications; consumer behaviour; target group

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 5. 2011
Datum podání práce: 31. 12. 2011
Datum obhajoby: 18. 1. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32012/podrobnosti

Soubory ke stažení

Hlavní práce
Neveřejný soubor
Stáhnout
Oponentura
Neveřejný soubor
Stáhnout
Hodnocení vedoucího
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: