Vliv výuky na střední odborné škole na finanční gramotnost
Název práce: | Vliv výuky na střední odborné škole na finanční gramotnost |
---|---|
Autor(ka) práce: | Studený, Jakub |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Sedmihradská, Lucie |
Oponenti práce: | Krpálek, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Anotace Cílem diplomé práce je zhodnotit, zda systém současného vzdělávání na středních odborných školách přispívá k růstu finanční gramotnosti. Práce je rozdělena do třech částí. První část se zabývá popisem finanční gramotnosti v ČR, zde je využívána popisná metoda. Dále následuje popis průzkumu Ministerstva financí a pokusu ING pojišťovny. Druhá část se věnuje Rámcovným a Školní vzdělávacím programům a samostatnosti škol při jejich tvorbě, také pedagogickým metodám využívaných při výuce a klíčovým kompetencím, které by měli studenti během studia získat. Poslední část je popis praktické výuky daňové problematiky na Československé obchodní akademii Dr. Edvarda Beneše. Jedná se o komparaci dvou odlišných metod výuky a jejich zhodnocení z hlediska efektivity při dopadu na finanční gramotnost. Následuje shrnutí a komparace výsledků Ministerstva financí, ING pojišťovny a praktické části. |
Klíčová slova: | pedagogika; finanční; gramotnost |
Název práce: | Influence of teaching at secondary school for financial literacy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Studený, Jakub |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Sedmihradská, Lucie |
Oponenti práce: | Krpálek, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Annotation The aim of this work is to evaluate whether the current system of education at secondary schools contributes to the growth of financial literacy. This work is divided into three parts. The first part deals with the description of financial literacy in the Czech Republic, in this part is used the descriptive method. Next part is about description of a survey of the Ministry of Finance and insurance company ING attempt. The second part deals with Framerwork and School education programs and school autonomy in their creation, the teaching methods used in teaching and core competences that students should acquire during their studies. The last part is a description of practical teaching tax issues at the Czechoslovak Academy of Commerce, Dr. Edvard Benes. This is a comparison of two different teaching methods and their evaluation in terms of efficiency in the impact on financial literacy. The following is a summary and comparison of results of the Ministry of Finance, ING's insurance and practical parts. |
Klíčová slova: | teaching; financial; literacy |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Zdanění a daňová politika |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra veřejných financí |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 31. 10. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 1. 2012 |
Datum obhajoby: | 9. 2. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/34250/podrobnosti |