Hodnocení investic na příkladu společnosti Tesco Stores ČR a. s

Název práce: Hodnocení investic na příkladu společnosti Tesco Stores ČR a. s
Autor(ka) práce: Vaněk, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikan, Pavel
Oponenti práce: Scholleová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstrakt: Cílem práce je zhodnotit šest variant projektů expanze společnosti Tesco prostřednictvím otevření nových prodejen na obecné úrovni a vybrat nejvhodnější způsob. Prodejny se liší formátem (expres, supermarket, hypermarket) a způsobem získání prostor (pronájem, výstavba vlastní prodejny). Celá práce je rozdělena na tři části. V části teoretické je popsán vývoj českého trhu v odvětví maloobchodu s potravinami od roku 1996, kdy na český trh vstoupila společnost Tesco. Část metodologická popisuje metody hodnocení investic. Část praktická srovnává projekty mezi sebou na základě metod popsaných v metodologické části. Nejvýhodnějším způsobem expanze se ukázala prodejna ve formátu expres a spíše ve variantě nájmu než stavby vlastní prodejny, nicméně s poznámkou, že rozhodnutí ohledně varianty v nájmu nebo ve výstavbě je významně ovlivněno konkrétními podmínkami projektu a nelze zde jednoznačně rozhodnout na obecné úrovni. Práce byla vypracována na základě dat poskytnutých pro účely této práce společností Tesco Stores ČR a.s.
Klíčová slova: investice; prodejna; rentabilita; Tesco; maloobchod
Název práce: Evaluation of investments throught the example of Tesco Stores ČR plc
Autor(ka) práce: Vaněk, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikan, Pavel
Oponenti práce: Scholleová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Abstract: The aim of the work is to evaluate six different projects of the expansion of the company Tesco through opening new stores and choosing the best option on the general level. Shops differ from each other by their size (express, supermarket, hypermarket) and by the way of obtaining the required area (lease, building an own store). The whole thesis is divided into three parts. The theoretical part describes the development of the Czech retail market with food since 1996, when Tesco entered the Czech market. Methodology part describes different methods of evaluating investments. Practical part compare above mentioned projects with each other by using the methods described in the methodological part. The thesis found as the most suitable way of expansion the express format store, realized more likely by the option of lease than building a new store. However author mentioned that decision, if it is better to open the store in the leased place or built an own store significantly depends on specific terms of the project and it is not possible clearly decide on the general level. The thesis was written on the base of data provided for the purposes of this work by Tesco Stores ČR plc.
Klíčová slova: retail; profitability; store; investment; Tesco

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 6. 2011
Datum podání práce: 13. 12. 2011
Datum obhajoby: 14. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32334/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: