Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti Federal Expres Czech, s. r. o

Název práce: Aplikace Balanced Scorecard ve společnosti Federal Expres Czech, s. r. o
Autor(ka) práce: Krbilová, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Hájek, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá aplikací Balanced Scorecard (dále v textu ,,BSC") ve společnosti Federal Express Czech, s.r.o. Balanced Scorecard je manažerský nástroj, který propojuje strategii podniku s měřítky výkonnosti. Výkonové metriky jsou používané ve startegickém řízení k identifikování a zlepšení různých funkcí uvnitř společnosti s dopadem na výsledné externí výstupy. Je to způsob měření podnikového úspěchu, vyvážení dlouhodobých a krátkodobých opatření a vyvážení různých měřítek úspěchu v rovině finanční, zákaznické, procesní, učení a růstu. Teoretickou část věnuji představení BSC včetně strategické analýzy. Praktická část je věnována strategii mateřské společnosti a její návaznosti na společnost v České republice. Nejprve byla provedena analýza finanční výkonnosti podniku, strategická analýza a pomocí SWOT analýzy definovány silné a slabé stránky. Nejdůležitější částí je samotná implementace BSC. Ta spočívá v přiřazení podnikových strategických cílů a jejich ukazatelů úspěšnosti k jednotlivým perspektivám BSC. Provázanost a kauzalitu podnikových strategických cílů přehledně zobrazuje strategická mapa. V závěru práce jsou popsány nedostatky Federal Express Czech a návrh na jejich řešení.
Klíčová slova: Balanced Scorecard; strategie; strategická analýza
Název práce: Application of Balanced Scorecard in Federal Express Czech s.r.o
Autor(ka) práce: Krbilová, Dominika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Hájek, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focused on application of Balanced Scorecard in Federal Express Czech. BSC is a management tool, A performance metric used in strategic management to identify and improve various internal functions and their resulting external outcomes. BSC is a way of: measuring of companie's succes, balancing long-term and short-term actions and balancing different measures of success -- financial, customer, internal operations, human resource system & Development (learning and growth) The theoretical part is focused on introducing of BSC and includes strategic analysis. The practical part is devoted to the strategy of the parent company and its relation to the company in Czech Republic. First of all, an analysis of the company financial performance and the strategic analysis were executed and then strengths and weaknesses have been defined by SWOT analysis. The most important part is the actual implementation of the BSC. This implementation consists in assigning corporate strategic goals and their indicators of success for individual perspectives of BSC. The coherence and the causality of the corporate strategic goals clearly show the strategic map. The shortcomings of the Czech Federal Express and proposal for their solution are described in the conclusion..
Klíčová slova: strategy; strategic analysis; Balanced Scorecard

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 2. 2011
Datum podání práce: 13. 12. 2011
Datum obhajoby: 16. 2. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32728/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: