Marketingová strategie neziskové organizace Světlo pro svět

Název práce: Marketingová strategie neziskové organizace Světlo pro svět
Autor(ka) práce: Procházková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou uplatnění marketingu v neziskovém sektoru. Ve své obecné rovině hodnotí účelnost marketingu pro neziskovou organizaci a také specifika sociálního marketingu a jeho aplikovatelnost. Podrobněji jsou zmíněny některé marketingové nástroje a jejich využitelnost pro neziskový sektor. Získané teoretické poznatky jsou použity v praktické části práce, která je věnována neziskové organizaci Světlo pro svět. Organizace je v rámci praktické části představena a jsou na ni aplikovány marketingové postupy vymezené v teoretické části práce. Na základě jejich vyhodnocení jsou definovány silné a slabé stránky organizace a také příležitosti a hrozby pro ni specifické. Součástí práce je také marketingový výzkum, který vede k definování cílových segmentů v rámci dárců a dobrovolníků organizace a nastínění možných změn marketingového mixu pro dané segmenty.
Klíčová slova: marketingová strategie; marketing; nezisková organizace
Název práce: Marketing strategy of the non-profit organization Light for the World
Autor(ka) práce: Procházková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Jurek, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master thesis is focused on marketing and its applicability in non-profit sector. In general, it evaluates the usefulness of marketing in a non-profit organization and also the specific issues of social marketing and its usage in this context. The various marketing tools are explained more closely. The theoretical findings are used in a practical part which is devoted to the non-profit organization Light for the World. After the presentation of the organization, the marketing practices defined in the theoretical part are applied. Based on a marketing analysis, the strengths and weaknesses of the organization are identified and the opportunities and threats are specified. A marketing research is also included and leads to an identification and description of the target segments of donors and volunteers and outlines the possible changes and own recommendations for marketing mix in the organization.
Klíčová slova: marketing strategy; non-profit organization; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 9. 2011
Datum podání práce: 20. 5. 2012
Datum obhajoby: 22. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32953/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: