Komparace gramotnosti a možnosti vzdělávání žen v Indii letech 1991 a 2011 a jejich možný vliv na populační vývoj
Název práce: | Komparace gramotnosti a možnosti vzdělávání žen v Indii letech 1991 a 2011 a jejich možný vliv na populační vývoj |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kofrová, Michaela |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šaroch, Stanislav |
Oponenti práce: | De Castro, Tereza |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá přístupem žen ke vzdělání a jeho možným vlivem na populační vývoj Indie v letech 1991 a 2011. První kapitola obecně charakterizuje význam vzdělání jako prostředku úniku z pasti chudoby. Druhá kapitola se věnuje vývoji vzdělávacího systému, vládním programům zaměřeným na vzdělání a přístupu žen ke vzdělání v Indii od roku 1991 do současnosti. Třetí kapitola popisuje především plodnost dle dosaženého vzdělání matky v Indii v jednotlivých letech 1991 až 2006. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vyhodnocení vlivu změn v přístupu žen ke vzdělání na průměrný počet dětí v Indii. |
Klíčová slova: | úhrnná plodnost; vzdělání; Indie |
Název práce: | Comparison of literacy and opportunity of women’s education in India in 1991 and 2011 and its possible effect on demographic trends |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kofrová, Michaela |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šaroch, Stanislav |
Oponenti práce: | De Castro, Tereza |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor thesis analyzes the access of women to education and its possible effect on demographic trends of India in 1991 and 2011. The first chapter generally characterizes the importance of education as means of escape from the poverty trap. The second chapter describes the progress in educational system in India, government development schemes focused on education in India and access of women to education in India from 1991 to nowadays. The third chapter presents the total fertility rate by education of women in India in particular years 1991 to 2006. The last chapter focuses on the evaluation of effects of changes in access of women to education by average number of children in India. |
Klíčová slova: | total fertility rate; education ; India |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodních ekonomických vztahů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 27. 11. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 4. 2012 |
Datum obhajoby: | 29. 5. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/34794/podrobnosti |