Specifika marketingových komunikací společnosti Red Bull a jejich vliv na spotřebitele

Název práce: Špecifiká marketingových komunikácií spoločnosti Red Bull a ich vplyv na spotrebiteľa
Autor(ka) práce: Derenčényiová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Mečlová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca skúma súvislosť medzi špecifickými marketingovými aktivitami spoločnosti Red Bull Česká republika, s.r.o. a ich vplyvom na spotrebiteľa (zmena vo vnímaní značky, zmena v nákupnom rozhodovaní). V spojitosti s tým tiež preveruje všeobecnú znalosť komunikačných aktivít realizovaných značkou Red Bull. Teoretická časť práce približuje pojmy ako marketingová komunikácia a jej formy, značka, SWOT analýza, segmentácia trhu. V druhej časti práca detailnejšie rozoberá spoločnosť Red Bull a jej komunikačné aktivity. Následne je v práci popísané konkurenčné prostredie na českom trhu energetických nápojov, z čoho zároveň čiastočne vychádza vypracovaná SWOT analýza. Podstatou poslednej časti je potom vlastný dotazníkový výskum, ktorý bol východiskom pre dosiahnutie stanoveného cieľa práce.
Klíčová slova: event marketing; komerčná komunikácia; marketingová komunikácia; značka; image značky
Název práce: Specifika marketingových komunikací společnosti Red Bull a jejich vliv na spotřebitele
Autor(ka) práce: Derenčényiová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Mečlová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce zkoumá souvislost mezi specifickými marketingovými aktivitami společnosti Red Bull Česká republika, s.r.o. a jejich vlivem na spotřebitele (změna ve vnímání značky, změna v nákupním rozhodování). Ve spojitosti s tím rovněž prověřuje obecnou znalost komunikačních aktivit realizovaných značkou Red Bull. Teoretická část práce přibližuje pojmy jako marketingová komunikace a její formy, značka, SWOT analýza, segmentace trhu. Ve druhé části práce detailněji rozebírá společnost Red Bull a její komunikační aktivity. Následně je v práci popsáno konkurenční prostředí na českém trhu energetických nápojů, z čeho zároveň částečně vycházi vypracovaná SWOT analýza. Podstatou poslední části je potom vlastní dotazníkové šetření, které bylo východiskem pro dosažení stanoveného cíle práce.
Klíčová slova: marketingové komunikace; image značky; značka; komerční komunikace; event marketing
Název práce: The specifics of marketing communications of company Red Bull and their impact on the consumer
Autor(ka) práce: Derenčényiová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Mečlová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis examines a relationship between specific marketing activities of the company Red Bull Czech Republic and their impact on consumers (change in brand perception, change in the purchase decision-making). Further more it examines general knowledge of brand communication activities implemented by Red Bull Czech Republic. The theoretical part of the thesis describes terms such as marketing communication concepts and their forms, a brand, SWOT analysis, market segmentation. The second part identifies in detail company Red Bull and its communication activities. The third part described the competitive environment within the Czech market of energy drinks which was also a part of the following SWOT analysis. The basis of the last part of the thesis is analysis of author's own questionnaire research which was a basic source of data for the support of the paper's main objective.
Klíčová slova: commercial communications; brand image; event marketing; brand; marketing communications

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 12. 2011
Datum podání práce: 15. 6. 2012
Datum obhajoby: 6. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35023/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: