Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání
Název práce: | Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Žemličková, Helena |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šikýř, Martin |
Oponenti práce: | Vláčil, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zaměřuje na organizační kulturu v podmínkách předškolního vzdělávání, konkrétně v mateřských školách. Pro předškolní vzdělávání jsou konkretizovány prvky organizační kultury a vlivy, které na organizační kulturu mateřské školy působí v rámci vnějšího a vnitřního prostředí školy. Organizační kultura je dále diagnostikována v konkrétní mateřské škole. Na základě diagnostiky lze konstatovat, že i v mateřské škole může vzniknout silná organizační kultura. Vzhledem k pozitivnímu hodnocení této mateřské školy je navíc naznačen i vztah mezi organizační kulturou, efektivností organizace a kvalitou poskytovaného vzdělávání. Diplomová práce vypracovává doporučení pro tuto konkrétní mateřskou školu, která jsou zaměřena především na komunikaci a informovanost, i pro zřizovatele veřejných mateřských škol. Ve veřejných mateřských školách by z tohoto hlediska nemělo být argumentováno nedostatkem finančních prostředků, ale naopak by měly být využity možnosti, které silná organizační kultura nabízí. |
Klíčová slova: | mateřské školy; předškolní vzdělávání; kultura školy; organizační kultura |
Název práce: | Organizational culture in terms of preschool education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Žemličková, Helena |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šikýř, Martin |
Oponenti práce: | Vláčil, Jan |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The submitted diploma thesis focuses on the organizational culture in terms of preschool education, particularly at nursery schools. There are specific elements of the organizational culture for preschool education as well as factors that affect organizational culture at nursery schools within the external and internal environment of the school. This thesis diagnoses the organizational culture at a particular nursery school. Based on this diagnosis, we can say that a strong organizational culture can be created even at a nursery school. There is also the relationship between organizational culture, effectiveness of organization and quality of education that implies from the positive evaluation of this nursery school. The thesis draws up recommendations for this specific nursery school, which are focused primarily on communication and foreknowledge. Recommendations are designed for founders of public nursery school as well. In terms of public nursery school, there should not be an argument of a lack of funds from this perspective, there should rather be a better utilization of that a strong organizational culture offers. |
Klíčová slova: | nursery schools; preschool education; school culture; organizational culture |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Veřejná správa |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra práva |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 21. 11. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 9. 5. 2012 |
Datum obhajoby: | 7. 6. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/34674/podrobnosti |