Nové trendy ve využívání kulturních památek na příkladu Hrádku u Nechanic

Název práce: Nové trendy ve využívání kulturních památek na příkladu Hrádku u Nechanic
Autor(ka) práce: Dobřenská, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Netková, Jarmila
Oponenti práce: Svoboda, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na trendy ve využívání hradů a zámků zpřístupněných veřejnosti v rámci cestovního ruchu s cílem aplikovat získané poznatky na státní zámek Hrádek u Nechanic. Pro dosažení cíle bylo využito kombinace primárního a sekundárního výzkumu. První část práce (kapitoly 1--3) pojednává o obecných trendech v odvětví cestovního ruchu, kulturním cestovním ruchu, využití hradů a zámků obecně a především na základě osobních rozhovorů s odborníky identifikuje hlavní kvantitativní a kvalitativní trendy. Druhá část práce (kapitoly 4--6) se věnuje Hrádku u Nechanic, jeho marketingovému mixu, vyhodnocení a porovnání zde provedených dotazníkových šetření (z let 2004, 2009, 2010 a 2011) a uvádí doporučení pro další prezentaci památky a její rozvoj. Ta v současné době čelí mj. poklesu návštěvnosti, poklesu růstové dynamiky průměrných tržeb, zvýšené konkurenci ze strany ostatních atraktivit, zpochybňování tradiční kulturně-výchovné role památek či požadavkům na využívání zákaznicky orientovaného marketingového přístupu. Odpovědí na tento vývoj je inovace stávajícího produktu a zavedení nových produktů, zkvalitňování doplňkových služeb a širší zapojení do života regionu.
Klíčová slova: Hrádek u Nechanic; Hrady a zámky; Trendy; Kulturní památky
Název práce: New trends in the utilization of cultural monuments on the example of Hrádek u Nechanic chateau
Autor(ka) práce: Dobřenská, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Netková, Jarmila
Oponenti práce: Svoboda, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master thesis focuses on trends in utilization of castles and chateaus accessible to public within tourism and further applies the acquired knowledge to the Hrádek u Nechanic chateau. In order to reach the objective, a combination of primary and secondary research has been employed. The first part of the thesis (chapters 1--3) deals with general trends in tourism, cultural tourism, utilization of castles and chateaus in general and, in particular, it identifies the main qualitative and quantitative trends based on interviewing professionals in the field. The second part (chapters 3--6) pays attention to the Hrádek u Nechanic chateau, its marketing mix, an evaluation and comparison of surveys (which took place here in 2004, 2009, 2010 and 2011) and features recommendations for the further presentation and development of the chateau. Currently, it faces -- among other challenges -- a decrease in attendance, decrease in the growth dynamics of sales, increased competition of other attractiveness, questioning the traditional cultural-educative role of monuments or demands for applying customer oriented marketing. The answer to the development is innovation of the existing products and introduction of new ones, improvement of supplementary service and broader involvement in life of the region.
Klíčová slova: Hrádek u Nechanic; Castles; Cultural monuments; Trends

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2011
Datum podání práce: 5. 12. 2012
Datum obhajoby: 21. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33498/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: