Aktivizace žáků ve výuce odborných předmětů na obchodní akademii
Název práce: | Aktivizace žáků ve výuce odborných předmětů na obchodní akademii |
---|---|
Autor(ka) práce: | Klepačová, Klára |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krpálek, Pavel |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá aktivizujícími metodami jako vhodným prostředkem k zefektivnění výuky odborných ekonomických předmětů. Jsou zde specifikovány hlavní přínosy aplikace těchto metod do vyučování. V analytické části jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření mezi studenty a vyučujícími na konkrétní obchodní akademii. Cílem tohoto zkoumání je zjistit, do jaké míry je kladen důraz na aktivizaci žáků v předmětu Ekonomika. Součástí výzkumu je i porovnání efektivity klasické frontální výuky a výuky s použitím aktivizujících metod. V závěru je uvedeno doporučení ke zlepšení průběhu výuky předmětu Ekonomika. |
Klíčová slova: | didaktika ekonomiky; problémové vyučování; aktivizující metody |
Název práce: | Students´ Activation in Economic Subjects at Business Academies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Klepačová, Klára |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krpálek, Pavel |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The Master's Thesis deals with activating teaching methods and their application as a suitable tool for higher efficiency of education of economic subjects. There are mentioned main advantages of application of these methods in the education process. The analytical part is concerned with the results of the survey among students and teachers of a particular business academy. The aim of this survey was to find out to what extent the activation of students in the subject "Economy" is emphasized. The survey includes comparison of efficiency of traditional frontal education and education performed with use of activating teaching methods. Recommendations for improvement of education of subject "Economy" are stated in the conclusion. |
Klíčová slova: | didactics of economics; problem-based teaching; activating teaching methods |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 15. 6. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 12. 2012 |
Datum obhajoby: | 1. 2. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/39808/podrobnosti |