Procesní řízení ve veřejné správě a eGovernment

Název práce: Procesní řízení ve veřejné správě a eGovernment
Autor(ka) práce: Pávek, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Řepa, Václav
Oponenti práce: Potančok, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této diplomové práce je eGovernment v České republice a návrh efektivní komunikace s veřejnou správou. První část práce zkoumá pojem eGovernment, srovnává různé definice a stanovuje definici vlastní. Následně odhaluje výhody a možné nedostatky eGovernmentu a zabývá se zásadami při jeho zavádění ve veřejné správě. Předmětem další části práce je stav eGovernmentu v České republice. Je zmapován vývoj jeho hlavních pilířů -- datových schránek, kontaktních míst Czech POINT a systému základních registrů. U každého z nich hodnotím jeho aktuální stav a navrhuji možnosti rozvoje do budoucna. Poslední část práce se zabývá strategií pro efektivní komunikaci s veřejnou správou. Závěrem stanovuji hlavní komponenty pro její úspěšnou realizaci. Prvním hlavním cílem této práce je vyhodnocení stavu eGovernmentu v České republice. V rámci něj je klíčové odhalení hlavních nedostatků včetně vlastních návrhů jejich odstranění a možností dalšího rozvoje. Další cíl se týká efektivní komunikace s veřejnou správou. Jeho předmětem je navržení strategie pro tuto oblast. V návaznosti na ni jsou definovány pilíře, které napomohou zvýšení efektivity komunikace. V části týkající se analýzy stavu eGovernmentu v České republice bude využito k dosažení cílů různých zdrojů. Mezi ně patří články na odborných serverech, tisková vyjádření státní správy, odborné časopisy, články v médiích a další. Budou taktéž využity bohaté zkušenosti autora ve vztahu s veřejnou správou díky jeho podnikatelské činnosti. Strategie pro efektivní komunikaci bude stanovena pomocí řady odborných metod osvojených při dosavadním vysokoškolském studiu. Práce je přínosná z pohledu veřejnosti skrze seznámení se skutečným stavem českého eGovernmentu a zároveň i z pohledu veřejné správy díky návrhu dílčích zlepšení a řešení efektivní komunikace.
Klíčová slova: základní registry; Czech POINT; komunikace; datové schránky; veřejná správa; strategie; eGovernment
Název práce: Business Process Management in Public Administration and eGovernment
Autor(ka) práce: Pávek, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Řepa, Václav
Oponenti práce: Potančok, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The themes of this diploma work are the eGovernment in the Czech Republic and propose of effective communication with public administration. The first part examines the concept of eGovernment, compares different definitions and sets its own definition. Subsequently reveals the advantages and possible shortcomings of eGovernment and occupies with the principles in its implementation in public administration. The subject of the next section is a condition of eGovernment in the Czech Republic. It charts the development of its main pillars - data boxes, contact places Czech POINT and the system of basic registers. For each of them, I evaluate the current status and suggest possibilities for future development. The last part occupies with strategy for effective communication with public administration. Finally, I determine the main components for its successful implementation. The first main objective of this thesis is to evaluate the condition of eGovernment in the Czech Republic. There is crucial to reveal major shortcomings, including own suggestions of their eliminations and the possibility of further development. Another objective refers to effective communication with public administration. Its object is to design a strategy for this sphere. Consequently are defined pillars that will help increase communication efficiency. In the section on the analysis of the condition of eGovernment in the Czech Republic will be used different sources to achieve the objectives. These include articles on specialized servers, government press statements, journals, articles in the media and more. It will be used the rich experience of the author in relation to public services through his business activities. Strategy for effective communication will be determined by a number of methods adopted during the university studies. The work is contributive from the perspective of the public due to familiarization with the actual condition of the Czech eGovernment and also from the perspective of public administration through the proposal of partial improvements and solution of effective communication.
Klíčová slova: data boxes; Czech POINT; strategy; eGovernment; communication; system of basic registers; public administration

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 3. 2012
Datum podání práce: 30. 1. 2013
Datum obhajoby: 4. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37173/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: