Analýza business modelů v oblasti herního průmyslu
Název práce: | Analýza business modelů v oblasti herního průmyslu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hejcman, Marek |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Koubský, Petr |
Oponenti práce: | Šimůnek, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tématem diplomové práce je analýza aktuálně využívaných business modelů v oblasti herního průmyslu. Cílem je poskytnout ucelený přehled o současném ekonomickém stavu celého odvětví, způsobech distribuce, využívaných obchodních praktikách a technologiích, a to z perspektivy všech účastníků trhu. Vzhledem k méně frekventované tématice je teoretická část věnována popisu všech entit herního průmyslu. Rozebrány jsou nejen všechny subjekty podílející se na vývoji videoher a jejich následném prodeji, ale také technické prostředky využívané k hraní her a v neposlední řadě i hráči samotní. Dále je rozčleněna množina samotných videoher na dva hlavní proudy (hardcore a casual), které zároveň determinují i strukturu analýzy. Analytická část se zaměřuje na zachycení dnes nejpoužívanějších obchodních modelů a jejich kombinací pro prodej videoher. Modely jsou účelově kategorizovány do dvou skupin (zboží a služba) reprezentujících dva odlišné přístupy ke zpoplatňování herního obsahu. U jednotlivých business modelů je popsán základní princip, jeho klady i zápory, faktory ovlivňující jeho úspěšné nasazení a příklad užití modelu v praxi. Součástí analýzy jsou i ekonomicko-sociální profily dvou hlavních segmentů trhu. V závěru se pak práce na základě dosavadního vývoje oboru a současných trendů napříč herním průmyslem snaží odhadnout budoucí vývoj v oblasti business modelů pro poskytování videoher resp. celého odvětví. |
Klíčová slova: | Steam; hardcore; obchodní model; herní průmysl; videohra; cloud gaming; singleplayer; PlayStation 3; casual; Xbox 360; Nintendo; MMO; digitální distribuce; multiplayer; smartphone |
Název práce: | Analysis of business models in the gaming industry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hejcman, Marek |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Koubský, Petr |
Oponenti práce: | Šimůnek, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The topic of this thesis is to analyze the business models currently used in the gaming industry. The aim is to provide a comprehensive overview of the current economic situation of the industry, distribution channels, used technologies and business practices from the perspective of all market participants. The theoretical part is due to less frequent topic devoted to the description of all entities of gaming industry. It analyzes not only all the actors involved in the development of video games and their subsequent sale but also the technical tools used to play games and also the players themselves. Video games are divided into two main streams (hardcore and casual) which also determine the structure and analysis. The analytical part focuses on capturing the most widely used business models and their combination for the sale of the video games. Models are then categorized into two groups (goods and services) and represent two different approaches to pricing scenarios. For each business model describes the basic principle, its pros and cons, the factors influencing the successful implementation and an example of the use of the model in practice. The analysis also includes the socio-economic profiles of two major market segments. In conclusion, based on the current developments and current trends in the field across the gambling industry the work tries to predict the future development of business models and for video games respectively. the whole industry. |
Klíčová slova: | multiplayer; PlayStation 3; hardcore; business model; game industry; video game; Xbox 360; digital distribution; cloud gaming; crowd funding; Nintendo; smartphone; MMO; free-to-play; casual |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 8. 5. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 12. 2012 |
Datum obhajoby: | 4. 2. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/37605/podrobnosti |