Analýza automobilového poprodejního trhu

Název práce: Analýza automobilového poprodejního trhu
Autor(ka) práce: Čablová, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Duszek, Igor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na český B2B trh s náhradními díly do automobilů. Obsahem první kapitoly je vysvětlení teoretických marketingových pojmů a metodik, se kterými je poté pracováno během praktické části práce. Druhá část diplomové práce je věnována podání obrazu o současné situaci na automobilovém poprodejním trhu. Čtenář je zde blíže seznámen se subjekty podnikajícím v tomto odvětví, dále pak se svazy a sdruženími, do kterých jednotlivé subjekty vstupují s cílem hájit své společné zájmy a práva. Obsahem kapitoly je také bloková výjimka, která legislativním charakterem výrazně změnila pravidla prodeje náhradních dílů a oprav vozidel. Třetí část je věnována programu Náhradní díly Opel, který byl vytvořen pro prodej originálních náhradních dílů Opel nezávislým servisům. Obsahem kapitoly je také srovnání podobně zaměřených programů dalších výrobců vozidel a také srovnání s nabídkou konkurence v podobě nezávislých distributorů náhradních dílů. Diplomovou práci uzavírá marketingový B2B výzkum, který měl za cíl odhalit míru spokojenosti s obsahem a pravidly programu Náhradní díly Opel. Respondenty výzkumu byly zástupci autorizovaných servisů Opel. Výsledky výzkumu byly importérem využity pro plánování marketingových aktivit v rámci programu pro rok 2013.
Klíčová slova: Opel; Autorizovaný servis; Nezávislý distributor; Náhradní díly; Nezávislý servis; Poprodejní trh
Název práce: Analysis of the Automobile Aftermarket
Autor(ka) práce: Čablová, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Duszek, Igor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The masters's thesis is focused on the Czech B2B market with car spare parts. First chapter explains theoretical marketing terms and methods that are later used in a practical part of the thesis. Second part of the master's thesis reflects current situation on automotive aftermarket. The reader will learn about subjects conducting business in the industry, about unions and trade associations that are entered by the subjects to protect their rights and interests. The chapter also includes block exemption that has legislatively changed rules of selling counterparts and of car repair. The third part describes Opel Spare Parts Programme, which was created to sell original spare parts Opel to independent services. Similar programmes of other car producers are compared in this chapter, and it also draws a comparison between offers of competitors in form of independent distributors of spare parts. B2B marketing research can be found at the end of the master's thesis, its aim was to identify levels of satisfaction with content and rules of the Opel Spare Parts Programme. Representatives of authorised Opel services became research respondents. Results of the research were used for planning marketing activities for 2013 schedule.
Klíčová slova: Opel; Authorised Services; Aftermarket; Spare Parts; Independent Services; Independent Distributors

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 2. 2012
Datum podání práce: 30. 11. 2012
Datum obhajoby: 6. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36003/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: