Návrh metodiky UIX designu pro mobilní aplikace
Název práce: | Návrh metodiky UIX designu pro mobilní aplikace |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šolín, Petr |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Buchalcevová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky User Experience Design a jejího využití při tvorbě mobilní aplikace. Teoretická část se zaměřuje na definování oboru User Experience Design (UXD) ve spojení s definováním uživatelského prožitku. Dále se zaměřuje na roli UX Designéra a jeho znalostí především z oblasti kognitivního designu a práci s pamětí. Hlavním cílem teoretické práce je sestavení komplexního postupu pro tvorbu mobilních UX aplikací sloužící firmám jakožto návod či vodítko při vytváření uživatelsky přívětivé aplikace Hlavní cíl v praktické části je autorův návrh metodiky UX Designu pro mobilní aplikace. Metodika je navržena na základě autorových zkušeností, které získal na projekt z pozice UX Designéra a grafika. Vedlejším cílem praktické části je aplikace vytvořené metodiky na případovou studii tvorby mobilní aplikace. |
Klíčová slova: | UX Designér; metodika User Experience Design; uživatelský prožitek; Případová studie; tvorba uživatelského prožitku; mobilní aplikace; kognitivní psychologie; User Experience proces; kognitivní design; User Experience; User Experience Design |
Název práce: | Design methodology UIX Design for Mobile Applications |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šolín, Petr |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Buchalcevová, Alena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis describes the design methodology for User Experience Design and its use in the creation of mobile applications. The theoretical part focuses on defining the field of User Experience Design (UXD) in conjunction with the definition of user experience. It then focuses on the role of UX Designer and his knowledge especially in the field of design of cognitive and memory operations. The main goal of the theoretical part of the thesis is to make up a comprehensive procedure for creating mobile UX applications serving as company's manual or guidance in creating a user-friendly application. The main goal of the practical part is the author's design of methodology UX Design for mobile applications. The methodology is proposed based on the author's experience gained from the project positions as UX designers and graphic designer. A secondary goal of the practical part is the application of created the methodology on a case study of creating mobile applications. |
Klíčová slova: | Case Study; User Experience Design Methodology; cognitive design; design user experience; User Experience Design; User Experience process ; user experience; UX Designer; mobile applications; User Experience; cognitive psychology |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 9. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 12. 2012 |
Datum obhajoby: | 7. 2. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/38894/podrobnosti |