Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti

Název práce: Dopady kulturní globalizace na chování české společnosti
Autor(ka) práce: Vránová, Alice
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: Erbenová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit dopady kulturní globalizace na chování české společnosti. Práce ověřuje předpoklad, že s postupnou propojeností ekonomických vztahů, dochází k ovlivňování spotřebních vzorců a český spotřebitel lehce přijal model "masové spotřeby". První část práce přináší obecný popis globalizace se zaměřením na ekonomickou a kulturní oblast. Druhá část práce se věnuje dopadům kulturní globalizace a zejména trendu konzumní společnosti v celosvětovém měřítku. V poslední části práce je pohled omezen pouze na Českou republiku. Pomocí shromážděných statistik je sledován dopad procesů nastíněných v předcházejících kapitolách na společnost České republiky.
Klíčová slova: konzumní společnost; amerikanizace; hybridizace kultur; glokalizace; kulturní globalizace; globalizace
Název práce: The impact of cultural globalization on czech society
Autor(ka) práce: Vránová, Alice
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vlčková, Jana
Oponenti práce: Erbenová, Monika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the impact of cultural globalization on Czech society. This thesis examines the assumption that the gradual interconnection of economic relations homogenizes consumer behavior and Czech consumer has easily accepted model of "mass consumption". The first part provides a general description of globalization, focusing on the economic and cultural area. The second part deals with the impact of cultural globalization and the trend of consumer society worldwide. In the last part the view is limited to the Czech Republic. Gathered statistics help us to observe influence of processes which are mentioned in previous chapters.
Klíčová slova: consumer society; americanization; cultural hybridization; glocalization; cultural globalization; globalization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních ekonomických vztahů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 3. 2013
Datum podání práce: 10. 5. 2013
Datum obhajoby: 21. 5. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39451/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: