Monetizace vysokorozpočtových herních titulů
Název práce: | Monetizace vysokorozpočtových herních titulů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nejepínský, Adam |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Pavlíček, Antonín |
Oponenti práce: | Böhmová, Lucie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá monetizací vysokorozpočtových herních titulů. Za tímto účelem je pozornost věnována třem základním oblastem, a sice obchodním modelům, specifikům herního marketingu a pirátství. Teoretická část práce tyto aspekty analyzuje, popisuje a hledá jejich silné i slabé stránky. Vytváří tak nejen nástin možných cest, jak zpeněžit vysokorozpočtové herní tituly, ale i teoretický rámec nezbytný pro výzkumnou část práce. Výzkumná část plně vychází z teoretické části a za pomoci dotazníkového šetření zjišťuje názory hráčů na popisované aspekty monetizace. Na základě poznatků z výzkumné, ale i teoretické části práce byl navržen optimální způsob monetizace vysokorozpočtového herního titulu. |
Klíčová slova: | herní platformy; marketing; obchodní modely; klasifikace hráčů; počítačové hry; herní pirátství |
Název práce: | Monetization of big-budget video game titles |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nejepínský, Adam |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Pavlíček, Antonín |
Oponenti práce: | Böhmová, Lucie |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The master thesis deals with the monetization of big-budget video game titles. For this purpose the attention is paid to the three basic areas, namely business models, specific video game marketing and piracy. The theoretical part of the thesis analyzes and describes these aspects and looks for their strengths and weaknesses. It creates a possible ways to monetize the big-budget video game titles as well as the theoretical framework which is necessary for the research. In our research the attention is paid to the results of the questionnaire investigation, which is focused on gamers opinions about the aspects of monetization described in theoretical part. Thanks to the research and theoretical part of the thesis the optimal way of the monetization of the big-budget video game title was created |
Klíčová slova: | game platforms; gamer classifications; computer games; video game piracy; marketing; business models |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 10. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2013 |
Datum obhajoby: | 4. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/39652/podrobnosti |