Moskevské metro v letech 1935-2011
Název práce: | Moskevské metro v letech 1935-2011 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Romanova, Elena |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Jakubec, Ivan |
Oponenti práce: | Szobi, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem mé diplomové práce je analýza vývoje moskevského metra z různých hledisek od roku 1935 do současnosti. Na základě dostupných pramenů a literatury bude proveden rozbor rozvoje výstavby systému podzemní dopravy v Moskvě v rozličných časových obdobích. Práce se věnuje nejen vývoji a plánu rozšíření metra v souvislosti s rozvojem města, ale zahrnuje i vývoj technických (konstrukčních) charakteristik stanic, jednotlivých linek a vlakových souprav. Část práce bude zaměřena na architekturu stanic metra. Součásti práce bude komparace nejstaršího metra sovětského typu v Moskvě s nejstarším metrem světa v Londýně. Další část práce se bude zabývat ekonomickými a statistickými ukazateli, analýzou problémů financování podzemní dopravy v Moskvě jak v sovětském období, tak i po rozpadu SSSR. |
Klíčová slova: | architektura; vlaky; výstavba; podzemní dráha; moskevské metro |
Název práce: | The Moscow metro, 1935-2011 |
---|---|
Autor(ka) práce: | Romanova, Elena |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Jakubec, Ivan |
Oponenti práce: | Szobi, Pavel |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The goal of my thesis is to analyze the growth of Moscow metro since 1935 to the present. The analysis will be based on available and acceptable literature and sources within the building expansion of Moscow underground system in different periods of time. The thesis will be devoted to development and projects of metro expansion in relations to city growth. It will include the technical and contractual characteristics of stations and certain lines and railway carriages. A part of my thesis will be focused on the architecture of stations. One of the chapters in thesis will compare the oldest underground of soviet type in Moscow with London metro, which is the oldest metro in the world. Next part of my project will be concerned with economical and statistical indicators, analysis of financing issues of Moscow underground as for the soviet period and post collapse time as well. |
Klíčová slova: | architecture; railway carriages; building; underground; Moscow metro |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářské a politické dějiny 20. století |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářských dějin |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 14. 6. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 5. 2012 |
Datum obhajoby: | 4. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/32343/podrobnosti |