Právní aspekty pořádání hudebních produkcí
Název práce: | Právní aspekty pořádání hudebních produkcí |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hálková, Kateřina |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Boháček, Martin |
Oponenti práce: | Votava, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce s názvem "Právní aspekty pořádání hudebních produkcí" se zabývá problematikou hudebních produkcí z pohledu pořadatele, účinkujícího, ale i širší veřejnosti. Cílem je zjistit právní problémy, které musí řešit pořadatel hudebních produkcí, zhodnotit fungování a využívání služeb kolektivních správců, zhodnotit dopady porušení autorských práv a vnímání tohoto porušení společností. Úvodní kapitola přináší přehled právní úpravy a dále pojednává o autorském právu a některých subjektech, které působí v této oblasti. Druhá kapitola popisuje činnost kolektivních správců. Neméně důležitá je třetí kapitola, která se věnuje licenčním smlouvám a jednotlivým typům licencí. Závěrečná kapitola aplikuje teoreticky nabyté poznatky z předchozích kapitol do praxe. |
Klíčová slova: | licence; pořadatel; hudební produkce; kolektivní správce; účinkující |
Název práce: | Legal aspects of organizing music events |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hálková, Kateřina |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Boháček, Martin |
Oponenti práce: | Votava, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis entitled "Legal aspects of organizing music events" deals with musical performances from the perspective of organizers, performers, but also the wider public. The aim is to identify the legal issues that must be seen to by the organizer of musical performances and to evaluate the operation and use of the services of collective rights management societies and to evaluate the impact of copyright infringement and attitude of the society to its violation. The introductory chapter provides an overview of the legislation and discusses copyright and certain organizations that work in this field. The second chapter describes the activities of collective rights management companies. Equally important is the third chapter, which deals with license agreements and the different types of licenses. The final chapter applies the theoretical knowledge gained from previous chapters into practice. |
Klíčová slova: | license; collective rights management society; music event; performer; organizer |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra podnikového a evropského práva |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 9. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 4. 2013 |
Datum obhajoby: | 3. 10. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/38566/podrobnosti |