Hodnocení e-learningu v bankovní instituci
Název práce: | Hodnocení e-learningu v bankovní instituci |
---|---|
Autor(ka) práce: | Vrabcová, Jana |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Němec, Otakar |
Oponenti práce: | Recmanová, Elena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá hodnocením e-learningu v dané bankovní instituci působící na českém trhu. Zavedením e-learningu se bankovní instituci podařilo snížit náklady na vzdělávání, doposud nicméně nebyla zkoumána jeho pedagogická efektivnost. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda zaměstnanci bankovní instituce považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání, a určit na základě jejich získaných znalostí, zda e-learning představuje efektivní metodu transferu znalostí. Efektivnost e-learningu byla zkoumána pomocí kombinace subjektivní (dotazníkové šetření) a objektivní (testování) metody hodnocení za účasti 118 zaměstnanců. Uskutečněná studie prokázala, že zaměstnanci považují e-learning za efektivní metodu vzdělávání a že vykazují vysokou úroveň získaných znalostí. Dotazníkové šetření spolu s testováním poukázalo i na několik nedostatků aktuálního systému e-learningu, a to primárně na nedostatek času na vzdělávání prostřednictvím e-learningových kurzů a na podvádění zaměstnanců při jejich absolvování. Řešením zmíněných nedostatků by mohlo být zkrácení rozsahu e-learningových kurzů, přidání závěrečných testů (na konec e-learningových kurzů aktuálně bez jejich přítomnosti) a limitování jejich počtu opakování či nastavení jejich vyšší obtížnosti. |
Klíčová slova: | podnikové vzdělávání; pedagogická efektivnost; e-learning |
Název práce: | Evaluation of e-learning in a banking institution |
---|---|
Autor(ka) práce: | Vrabcová, Jana |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Němec, Otakar |
Oponenti práce: | Recmanová, Elena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This Master's Thesis deals with the evaluation of e-learning in a banking institution operating in the Czech market. The introduction of e-learning in a banking institution managed to reduce the educational costs. However, the pedagogical effectiveness has not been investigated yet. The aim of this Master's Thesis was to determine whether employees of a banking institution perceive e-learning as an effective method of training and determinate on the basis of their acquired knowledge whether e-learning is an effective method of knowledge transfer. The e-learning effectiveness was investigated using a combination of subjective (questionnaire) and objective (testing) methods of evaluation on 118 employees. The study indicated that employees consider e-learning as an effective learning method and that they acquired a high level of knowledge. However the questionnaire and testing revealed several weaknesses of the current e-learning system, primarily the lack of time for training through e-learning courses and employees cheating during the e-learning course completion. The solution to the mentioned weaknesses could be, shortening, e-learning courses, plus adding a final test (at the end of e-learning courses that currently do not have one), limiting the number of their repetition and ensuring their higher difficulty levels. |
Klíčová slova: | corporate training; pedagogical effectiveness; e-learning |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra personalistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 19. 6. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 19. 12. 2013 |
Datum obhajoby: | 5. 2. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/43385/podrobnosti |