Sociální normy a etiketa v obchodním styku

Název práce: Sociální normy a etiketa v obchodním styku
Autor(ka) práce: Tetenková, Pavla
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novotná, Eliška
Oponenti práce: Míková, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou sociálních norem a etikety. Účelem práce je poskytnout čtenáři ty nejdůležitější informace, které mu následně pomohou při orientaci ve složité problematice pravidel společenského života, především pak v jeho obchodní rovině. V první části bude čtenáři nastíněna problematika sociálních norem a představeny sociologické koncepce týkající se sociálních deviací. Druhá část se zabývá etiketou, a to nejen historií etikety a jejími základními pravidly, ale především etiketou v obchodním styku. Teoretické části práce jsou prokládány praktickými ukázkami zahraničních zvyklostí a jejich komparací. V příloze práce jsou k nalezení výsledky vlastního empirického šetření, které zkoumá orientaci studentů osmiletého gymnázia v problematice etikety všedního dne.
Klíčová slova: Sociální normy; Obchodní jednání; Etiketa
Název práce: Social Norms and Etiquette in Business Relations
Autor(ka) práce: Tetenková, Pavla
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novotná, Eliška
Oponenti práce: Míková, Irena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is concerned with the problems of social standards and etiquette. The purpose of this thesis is to provide the most important information that will consequently help the reader with his orientation in complicated problems of the social life, especially in the business field. The thesis consists of two main parts. The first part briefly introduces the issue of social standards and also social concepts relativ to social deviation. The other part is concerned with etiquette, both it's history and basic rules, and a special attention is paid to the business etiquette The theoretical parts are enriched by practical examples of foreign customs and their comparison. There are also results of an empirical research attached. The research explores the knowledge of the "everyday etiquette" by the grammar school students.
Klíčová slova: Social norms; Etiquette; Business relations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 3. 2013
Datum podání práce: 18. 4. 2014
Datum obhajoby: 17. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42521/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: