Potenciál vývozu tradičních slovenských výrobků na vybrané zahraniční trhy

Název práce: Potenciál vývozu tradičných slovenských výrobkov na vybrané zahraničné trhy
Autor(ka) práce: Grofčík, Lukáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Taušer, Josef
Oponenti práce: Žiaček, Jozef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je preskúmať potenciál vývozu tradičných slovenských výrobkov na vybrané zahraničné trhy a identifikovať vhodnú cieľovú skupinu odberateľov tradičných slovenských výrobkov. Práca je rozdelená do troch častí. Prvá kapitola poskytuje teoretické východiská exportu na zahraničné trhy. Druhá kapitola sa zaoberá tradičným výrobkom vo svete a na Slovensku. V tretej kapitole skúmame potenciál tradičných syrových výrobkov zo Slovenska na vybranom zahraničnom trhu a nosným podkladom pre vypracovanie témy je dotazníkové šetrenie zamerané na vnímanie tradičných výrobkov respondentov v danej krajine.
Klíčová slova: medzinárodný obchod; tradičný slovenský výrobok; tradičný výrobok
Název práce: Potenciál vývozu tradičních slovenských výrobků na vybrané zahraniční trhy
Autor(ka) práce: Grofčík, Lukáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Taušer, Josef
Oponenti práce: Žiaček, Jozef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je prozkoumat potenciál vývozu tradičních slovenských výrobků na vybrané zahraniční trhy a identifikovat vhodnou cílovou skupinu odběratelů tradičních slovenských výrobků. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola poskytuje teoretická východiska exportu na zahraniční trhy. Druhá kapitola se zabývá tradičním výrobkem ve světě a na Slovensku. Ve třetí kapitole zkoumáme potenciál tradičních sýrových výrobků ze Slovenska na vybraném zahraničním trhu a nosným podkladem pro vypracování tématu je dotazníkové šetření zaměřené na vnímání tradičních výrobků respondentů v konkrétní zemi.
Klíčová slova: mezinárodní obchod; tradiční výrobky; tradiční slovenský výrobek
Název práce: Export potential of traditional Slovak products in selected foreign markets
Autor(ka) práce: Grofčík, Lukáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Taušer, Josef
Oponenti práce: Žiaček, Jozef
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to explore the potential of Slovak exports of traditional products in selected foreign markets and identify suitable target group of customers for Slovak traditional products. The work is divided into three parts. The first chapter provides the theoretical basis of exports to foreign markets. The second chapter deals with traditional products in the world and Slovakia. In the third chapter we examine the potential of traditional cheese products from Slovakia in selected foreign markets and essential basis for the development of the theme is questionnaire survey focused on perceptions of respondents toward traditional products in a particular country.
Klíčová slova: international trade; traditional products; traditional Slovak product

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2012
Datum podání práce: 15. 12. 2012
Datum obhajoby: 27. 5. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39744/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: