Kreativní průmysly v období ekonomické krize

Název práce: Kreativní průmysly v období ekonomické krize
Autor(ka) práce: Hejdová, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Kouba, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem práce je sektor kreativních průmyslů a jeho chování v období ekonomické krize. Práce předesílá teorie zabývající se kreativními průmysly a jejich dosavadní závěry, přičemž vedle sebe staví zastánce i odpůrce teze, podle níž jsou kreativní průmysly zdrojem ekonomického růstu a zaměstnanosti. Kreativní průmysly byly doposud monitorovány pouze v období prosperity, ekonomické krize, která proběhla v roce 2008 nicméně umožňuje analyzovat jejich chování i v období recese. Analytická část se proto věnuje ekonomice Velké Británie, která je prozatím jediným státem, jež se konzistentně věnuje analýze tohoto sektoru, a na základě tří ekonomických ukazatelů popisuje chování kreativních průmyslů během krize a bezprostředně po ní. Práce dokládá, že kreativní průmysly skutečně během krize vykázaly růst, upozorňuje však také na omezení, která dosavadní zkoumání, včetně tohoto výzkumu, zatím mají.
Klíčová slova: kreativita; kreativní třída; ekonomická krize; kreativní průmysly
Název práce: Creative Industries during the Economic Crisis
Autor(ka) práce: Hejdová, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Kouba, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of this theses is the sector of creative industries a its behaviour at the time of economic crisis. The theses presents teories that study creative industries and its existing conclusions, while putting into contrast different views on the premise that creative industries are the source of economic growth and employment. Creative industries have been so far studied only during the time of prosperity, however, the 2008 economic crisis enables us to study them during recession. The analytic part of this theses is therefore dedicated to studying the economy of Great Britain, and on the basis of three economic indexes describes the behaviour of the creative industries during the crisis and immediately thereafter. The theses concludes that the creative industries indeed experienced growth, however, it also points out the limitations of all existing studies, including this one.
Klíčová slova: economic crisis; creativity; creative class; creative industries

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 9. 2013
Datum podání práce: 16. 5. 2014
Datum obhajoby: 12. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46027/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: