Komparativní analýza financování VVŠ: problematika koeficientu ekonomické náročnosti

Název práce: Komparativní analýza financování VVŠ: problematika koeficientu ekonomické náročnosti
Autor(ka) práce: Pinkeová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vltavská, Kristýna
Oponenti práce: Krčál, Adam
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou financování veřejných vysokých škol, zejména se zaměřuje na problematiku koeficientu ekonomické náročnosti. Na začátku práce je vzdělání poskytované na vysokých školách zařazeno do systému vzdělávání v České republice. Dále je práce zaměřena na historii vysokého školství a jeho vývoj od počátku vzniku univerzit až po současný stav. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy financování veřejných vysokých škol a historie koeficientu ekonomické náročnosti, který je v analytické části porovnáván z různých hledisek. Cílem práce je porovnat hodnoty koeficientů ekonomické náročnosti na vybraných veřejných vysokých školách při zohlednění vývoje podílu osobních a celkových neinvestičních nákladů v hlavní činnosti, počtu studentů a počtu akademických pracovníků. Výsledkem je navržená změna hodnot těchto koeficientů a výše finančních prostředků poskytovaná veřejným vysokým školám.
Klíčová slova: počet akademických pracovníků; počet studentů; neinvestiční náklady; osobní náklady; vysoké školství; koeficient ekonomické náročnosti; veřejná vysoká škola
Název práce: Comparative analysis of the funding of public universities: the issue of the coefficients of economic difficulty
Autor(ka) práce: Pinkeová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vltavská, Kristýna
Oponenti práce: Krčál, Adam
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main purpose of this thesis is the comparative analysis of the funding of public universities with the focus on the issues of the coefficients of economic difficulty. At the beginning of the thesis the education is provided in universities set into the Czech educational system. Furthermore the thesis is targeted on the history of the Czech higher education and its development since its founding and establishing to the present status. In the theoretical part the basic concepts of funding and financing public universities and the history of the coefficient of economic difficulty, which is compared from different perspectives in the analytical part, are explained. The aim of this thesis is the comparison of the values of the coefficients of economic difficulty in selected public universities, while taking into account the development of the share of personal and non-capital costs in the main function, the number of students and the number of academic staff. The target of this thesis is the comparison of the values of the coefficients of economic difficulty in selected public universities taking into account the development of the share of personal and non-capital costs in the core business, the number of students and academic staff. The result is a proposed amendment to the values of these coefficients and the level of the amount of funding provided to public universities in the Czech Republic.
Klíčová slova: the number of students; non-investment cost; personal expenses; higher education; coefficient of economic difficulty; public universities; the number of academic staff

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statisticko-pojistné inženýrství
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonomické statistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 4. 2014
Datum podání práce: 19. 5. 2014
Datum obhajoby: 13. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47692/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: