Zařazení IFRS do systému učiva účetnictví na obchodních akademiích
Název práce: | Zařazení IFRS do systému učiva účetnictví na obchodních akademiích |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kuželová, Simona |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Müllerová, Libuše |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Ve své diplomové práci se zabývám problematikou zařazení učiva o Mezinárodních standardech účetního výkaznictví do systému učiva účetnictví na obchodní akademii. V první kapitole jsou stručně představeny IFRS. V další kapitole jsou diskutovány důvody pro a proti zařazení této problematiky do systému učiva, podložené dosavadními průzkumy a poznatky. V neposlední řadě tato kapitola obsahuje vlastní analýzu školních vzdělávacích programů vybraných obchodních akademií. Třetí kapitola shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli účetnictví na obchodních akademiích. Závěrečná a stěžejní kapitola této práci již obsahuje vlastní návrh učiva o mezinárodních standardech v rámci předmětu Účetnictví s uvedením konkrétních příkladů a možného postupu učitele. |
Klíčová slova: | Koncepční rámec; Mezinárodní standardy účetního výkaznictví (IFRS); Školní vzdělávací program; Obchodní akademie; Účetnictví |
Název práce: | The Including of IFRS into the Subject Accounting at the Secondary Schools of Economics |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kuželová, Simona |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Müllerová, Libuše |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | In my master thesis I am dealing with the question of involving the subject International Financial Reporting Standards into the subject Accounting at the Secondary schools of Economics. IFRS are shortly introduced in the first chapter. In the next chapter are discussed the reasons pro and con involving this question into the subject system, they are supported by recently made researches and knowledges. This chapter last but not least contains own analysis of school educational programs of chosen Secondary schools of Economics. The third chapter summarizes the results of questionnaire research among the secondary school teachers of accounting. The last and fundamental chapter of this thesis already involves the own suggestion of the subject International standards within Accountin with the presentation of concrete examples and possible procedure of the teacher. |
Klíčová slova: | Framework; International Financial Reporting Standards (IFRS); School educational program; Secondary schools of Economics; Accounting |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 28. 8. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 29. 6. 2014 |
Datum obhajoby: | 11. 6. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/43711/podrobnosti |