Vliv komunitárního programu Grundtvig na fungování institucí dalšího vzdělávání dospělých v ČR a na jimi poskytované služby
Název práce: | Vliv komunitárního programu Grundtvig na fungování institucí dalšího vzdělávání dospělých v ČR a na jimi poskytované služby |
---|---|
Autor(ka) práce: | Těžká, Štěpána |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Pělucha, Martin |
Oponenti práce: | Kouřilová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce vyhodnocuje dopady programu Grundtvig na české instituce dalšího vzdělávání ve střednědobém horizontu. V první části je představen koncept dalšího vzdělávání jako měkkého faktoru regionálního rozvoje a je prezentována použitá výzkumná metoda. V další části jsou představeny české a evropské strategie celoživotního učení a program Grundtvig je zasazen do širšího rámce komunitárních programů a Programu celoživotního učení. V hlavní části práce je prezentována analýza využívání programu Grundtvig mezi českými institucemi a dopady na ně zjištěné za pomoci dotazníkového šetření mezi podpořenými institucemi. Práce identifikovala hlavní dopady na organizace v oblasti přenosu zkušeností ze zahraničí, naopak v oblasti navazování kontaktů a tvorby inovativních výstupů jsou identifikované dopady minimální. |
Klíčová slova: | vyhodnocování dopadů podpory; komunitární programy; Grundtvig; Program celoživotního učení |
Název práce: | The Impact of the Grundtvig Programme on the Functioning of Further Education Institutions in the Czech Republic and on the services they provide |
---|---|
Autor(ka) práce: | Těžká, Štěpána |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Pělucha, Martin |
Oponenti práce: | Kouřilová, Jana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis evaluates the impact of the Grundtvig programme on Czech further education institutions in the medium term. The first part presents the concept of further education as a soft factor of regional development and also the applied research methods. The next section presents the Czech and European lifelong learning strategies and the programme is shown as a part of the Lifelong Learning Programme and as one of the financial instruments of the EU. The main part of the paper presents the analysis of the use of the Grundtvig programme by the Czech institutions and the impacts on them assessed by a questionnaire survey among supported institutions. The work identified a major impact on the organizations in the area of know-how transfer from abroad, while in the area of networking or creation of innovative outputs identified impacts were minimal. |
Klíčová slova: | Impact Assesment; Community Programmes; Grundtvig Programme; The Lifelong Learning Programme |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra regionálních studií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 10. 10. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 5. 2014 |
Datum obhajoby: | 29. 9. 2014 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/44769/podrobnosti |