Hlavními cíli této práce jsou vymezení přístupu Self-Service Business Intelligence, jakožto jednoho z přístupů Business Intelligence, charakteristika nástroje Qlik Sense a dále popis vývoje reálného řešení s pomocí daného nástroje. V její první části se práce zabývá po teoretické stránce právě daným přístupem, popisuje jeho výhody a nevýhody a uživatele přicházející do styku s danými technologiemi. Uvádí požadavky kladené na daná řešení a zmiňuje rozdílné požadavky na míru a řešení Self-Service ... zobrazit celý abstraktHlavními cíli této práce jsou vymezení přístupu Self-Service Business Intelligence, jakožto jednoho z přístupů Business Intelligence, charakteristika nástroje Qlik Sense a dále popis vývoje reálného řešení s pomocí daného nástroje. V její první části se práce zabývá po teoretické stránce právě daným přístupem, popisuje jeho výhody a nevýhody a uživatele přicházející do styku s danými technologiemi. Uvádí požadavky kladené na daná řešení a zmiňuje rozdílné požadavky na míru a řešení Self-Service v organizacích. Dále jsou zmíněna doporučení pro zavádění takovéhoto přístupu a technologií. Ve druhé části je práce věnována nástroji Qlik Sense, jednoho z představitelů řešení postavených na přístupu Self-Service Business Intelligence. Zprvu jsou popsány jeho základní vlastnosti, možnosti a výhody. Posléze je pak vysvětlen vývoj řešení a princip práce s tímto nástrojem, popsána architektura serverového podnikového řešení, instalace a základní nastavení Qlik Sense serveru. V poslední části se práce věnuje mobilnímu virtuálnímu operátorovi GoMobil, jeho současnému stavu, potřebám z pohledu Business Intelligence a v neposlední řadě pak požadavkům a vývoji řešení s využitím nástroje Qlik Sense. |