Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem
Název práce: | Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hausmannová, Helena |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hadj Moussová, Zuzana |
Oponenti práce: | Louková, Tereza |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů žáků obchodních akademií k ekonomickým předmětům, konkrétně k ekonomice a účetnictví. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá postoji, motivací, hodnocením a pedagogickou diagnostikou. Prostor je věnován jednotlivým kritériím, na jejichž základě jsou ve výzkumné části zkoumány postoje žáků k předmětům ekonomika a účetnictví. Kritéria jsou ve výzkumné části, která se zakládá na více než 1 700 responsích žáků z 30 obchodních akademií, rozebrána v rámci jednotlivých ročníků a je sledována tendence, jak se kritéria vyvíjí s výší ročníku. Následně jsou ekonomické předměty zobrazeny v kontextu dalších povinných vyučovacích předmětů. |
Klíčová slova: | autodiagnostika; ekonomika; žák; postoj; pedagogicko-psychologická diagnostika; obchodní akademie; účetnictví |
Název práce: | Pupil´s attitude to economic subjects at business academies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hausmannová, Helena |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hadj Moussová, Zuzana |
Oponenti práce: | Louková, Tereza |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The master's thesis is focused on business academy pupil's attitude to economic subjects, specifically economics and accounting. The thesis is divided into two parts, theoretical framework and empirical research. The theoretical part deals with key concepts, i.e. attitudes, motivation, evaluation and pedagogical-psychological diagnostics as well as with individual criteria for the attitude research. These criteria are subsequently applied in the empirical part which is based on more than 1.700 pupil's responses from 30 business academies. The applied criteria are also analyzed within individual school grades and the resulting trend is examined. Economic subjects are viewed in relation to other compulsory subjects at business academies. |
Klíčová slova: | business academy; accounting; economics; pupil; attitude; autodiagnostics; pedagogical-psychological diagnostics |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 18. 3. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 5. 2013 |
Datum obhajoby: | 4. 2. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/42339/podrobnosti |