Motivy vstupu zahraničních firem na slovenský trh

Název práce: Motívy vstupu zahraničných firiem na slovenský trh
Autor(ka) práce: Janeková, Slávka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černohlávková, Eva
Oponenti práce: Nejedlý, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je identifikovať základné motívy, ktoré vedú zahraničné firmy k vstupu na slovenský trh. Stanovenému cieľu zodpovedá obsah práce, ktorý je rozdelený do piatich hlavných kapitol. V prvej kapitole sú spracované teoretické východiská k riešenej problematike. V druhej kapitole je uvedená podrobná analýza medzinárodnej konkurencieschopnosti Slovenska, prostredníctvom vybraných indexov konkurencieschopnosti a podnikateľského prostredia. V tretej kapitole je analyzovaný vývoj priamych zahraničných investícií z pohľadu slovenskej ekonomiky. Pozornosť je zameraná na teritoriálnu, odvetvovú a regionálnu štruktúru priamych zahraničných investícií na Slovensku. V štvrtej kapitole je spracovaná analýza faktorov ovplyvňujúcich rozhodnutie zahraničných investorov umiestniť podnikanie na Slovensku. Výber analyzovaných faktorov vychádza z výsledkov štúdie UNCTAD. V poslednej kapitole sú na základe vykonaných analýz identifikované hlavné motívy vstupu zahraničných investorov na Slovensko. Uvedené poznatky sú demonštrované na príklade vstupu dánskych investorov na slovenský trh.
Klíčová slova: motívy vstupu; umiestnenie podnikania; priame zahraničné investície; konkurencieschopnosť; internacionalizácia
Název práce: Motivy vstupu zahraničních firem na slovenský trh
Autor(ka) práce: Janeková, Slávka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černohlávková, Eva
Oponenti práce: Nejedlý, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je identifikovat základní motivy, které vedou zahraniční firmy ke vstupu na slovenský trh. Stanovenému cíli odpovídá obsah práce, který je rozdělen do pěti hlavních kapitol. V první kapitole jsou zpracována teoretická východiska k řešené problematice. V druhé kapitole je uvedena podrobná analýza mezinárodní konkurenceschopnosti Slovenska, prostřednictvím vybraných indexů konkurenceschopnosti a podnikatelského prostředí. Ve třetí kapitole je analyzován vývoj přímých zahraničních investic z pohledu slovenské ekonomiky. Pozornost je zaměřena na teritoriální, odvětvovou a regionální strukturu přímých zahraničních investic na Slovensku. Ve čtvrté kapitole je zpracována analýza faktorů ovlivňujících rozhodnutí zahraničních investorů umístit podnikání na Slovensku. Výběr analyzovaných faktorů vychází z výsledků studie UNCTAD. V poslední kapitole jsou na základě provedených analýz identifikovány hlavní motivy vstupu zahraničních investorů na Slovensko. Uvedené poznatky jsou demonstrovány na příkladu vstupu dánských investorů na slovenský trh.
Klíčová slova: internacionalizace; umístění podnikání; konkurenceschopnost; motivy vstupu; přímé zahraniční investice
Název práce: Motives of foreign investors entry on the Slovak market
Autor(ka) práce: Janeková, Slávka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černohlávková, Eva
Oponenti práce: Nejedlý, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the diploma thesis is to identify the main reasons that lead foreign companies to enter the Slovak market. The content of the work, which is divided into five main chapters, corresponds to the defined objectives. In the first chapter theoretical basis to the addressed issue are processed. The second chapter provides a detailed analysis of the international competitiveness of Slovakia, through selected indices of competitiveness and business environment. The third chapter analyses the development of foreign direct investments from the perspective of the Slovak economy. Attention is focused on territorial, sectoral and regional structure of foreign direct investments in Slovakia. The fourth chapter provides an analysis of the factors influencing decisions of foreign investors to place their businesses in Slovakia. The selection of analysed factors is based on results of the UNCTAD study. In the last chapter are identified key motives of foreign investors entry to Slovakia based on analyses carried out. These findings are demonstrated on an example of Danish investors entry on the Slovak market.
Klíčová slova: internationalization; placement of business; competitiveness; foreign direct investments; motives of entry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 2. 2014
Datum podání práce: 5. 5. 2014
Datum obhajoby: 26. 5. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44460/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: