Problémy sdílení znalostí s využitím ICT nástrojů
Název práce: | Problémy sdílení znalostí s využitím ICT nástrojů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Václavík, Milan |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Řezníček, Václav |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá rolí informačních a komunikačních technologií v procesu sdílení znalostí ve školním prostředí. Hlavními cíli této práce jsou identifikace problémů vzniklých v průběhu procesu sdílení a navržení doporučení, jak těmto problémům předcházet. Těchto cílů je dosaženo za pomoci studia informačních zdrojů, rozhovorů se studenty a zúčastněného pozorování. Práce se skládá z několika částí. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů, jako jsou data, informace a zejména znalost. Sdílení, jakožto činnost umožňující přenos znalosti mezi lidmi, je uvažováno z různých úhlů pohledu, a to z perspektivy managementu znalostí, školního prostředí a také ICT. Dále práce popisuje ICT nástroje, jež jsou v hojné míře využívány studenty za účelem sdílení znalostí. Tento výběr nástrojů byl proveden též na základě rozhovorů, které tvoří další podstatnou část práce. Z výzkumu vyplývá, že hlavní problém ve sdílení znalostí s využitím ICT nástrojů spočívá v samotné kvalitě předávané znalosti. Tudíž se navržená doporučení týkají zejména této problematiky. Hlavním záměrem této práce je tedy poskytnout studentům rady, jak účinně sdílet znalosti za pomoci ICT nástrojů. |
Klíčová slova: | rozhovor; studenti; sdílení znalostí; spolupráce; problémy sdílení; ICT; znalost |
Název práce: | Difficulties with sharing knowledge using ICT tools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Václavík, Milan |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Řezníček, Václav |
Oponenti práce: | Smutný, Zdeněk |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The Bachelor thesis focuses on the role of Information and Communication Technologies (ICT) in the process of sharing knowledge in school environment. The main objectives of the work are identifying difficulties that were caused during the process of sharing knowledge and proposing recommendations how to avoid them. The targets of the thesis are achieved by studying information sources, interviewing students and discharging participant observation. The thesis consists of several parts. The theoretical part aims to define terms like data, information and mainly knowledge. Sharing, as an activity through which knowledge is exchanged among people, is reflected from different points of view, including knowledge management, school environment, ICT perspectives. Afterwards, the thesis provides a description of ICT tools that are heavily used for knowledge sharing by students. Tools were also selected on the basis of interviews, which is another important part of the work. Research shows that main difficulties in sharing knowledge with ICT lie in quality of knowledge which is just shared. Therefore, suggested recommendations mainly relate to these issues. Primary purpose of the thesis is to provide guidance to students how to effectively share knowledge with the aid of ICT tools. |
Klíčová slova: | students; cooperation; ICT; difficulties of sharing; knowledge sharing; knowledge; interview |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 28. 1. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 4. 5. 2015 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/50996/podrobnosti |