Komparace dopadů ropných šoků 70. let na automobilový průmysl USA
Název práce: | Komparace dopadů ropných šoků 70. let na automobilový průmysl USA |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kopřiva, Jaroslav |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Tajovský, Ladislav |
Oponenti práce: | Chalupecký, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Hlavním cílem této práce je dokázat hypotézu, že ropný šok z roku 1979 neměl negativní dopady na automobilový průmysl v USA. Řešení této hypotézy se nenalézá v období druhého ropného šoku, ale v období let 1973 a 1974, kdy vypukla první ropná krize. V důsledku jejího vývoje byla vláda Spojených států nucena přijmout celou řadu opat-ření ke zmírnění jejich dopadů. Tato administrativní opatření se dotýkala nejen spotřebitelů, ale i energetického průmyslu. Pomocí vládních opatření byly upraveny zákony regulující podmínky jízdy na pozemních komunikacích, finančně podporovány techno-logické inovace v automobilovém průmyslu, diverzifikovány dodávky ropy, byl uskutečněn pokus o zvýšení domácí těžby, byly regulovány ceny ropných produktů. Uvede-ná opatření se však nemohla ve druhé ropné krizi zcela projevit, protože nebyla dokončena anebo neúčinkovala. Automobilový průmysl se musel přizpůsobit novým trendům a požadavkům zákazníků na automobily s nižší spotřebou a investoval v polovině 70. let miliardy dolarů do nových technologií. Další změny se odehrávaly ve strategiích výroby a prodeje s cílem zamezit anebo z velké části eliminovat prudké propady odbytu a výroby. |
Klíčová slova: | ropný šok; ekonomika; USA; krize; automobilový průmysl; ropa |
Název práce: | Comparison of impacts of oil crisis in 70´s on USA automotive industry |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kopřiva, Jaroslav |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Tajovský, Ladislav |
Oponenti práce: | Chalupecký, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The main objective of this work is to prove the hypothesis that the oil shock of the year 1979 didn't have a negative impacts on the US automotive industry. Solution of this hypothesis is not found in the period of the second oil shock, but in the years 1973 and 1974, when the first oil crisis broked out. As a result of its development the United Sta-tes Government was forced to take a number of measures to mitigate their impacts. The-se administrative measures touched not only consumers, but also the energy industry. Using the government's measures laws regulating driving conditions on roads were mo-dified, technological innovations in the automotive industry were financially supported, oil supplies were diversified, an attempt to increase domestic mining was carried out, prices of oil products were regulated. However, those measures couldn't fully manifest in the second oil crisis, because they haven't been completed or haven't worked. The automotive industry had to adapt to new trends and customer requirements for cars with lower fuel consumption and it invested billions of dollars in new technology in the mid 70s. Other changes have taken place in the production and sales strategies to prevent or largely eliminate the sharp falls in sales and production. |
Klíčová slova: | automotive industry; oil shock; crisis; oil; economy; USA |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Národohospodářská fakulta |
Katedra: | Katedra hospodářských dějin |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 15. 3. 2013 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 6. 2013 |
Datum obhajoby: | 15. 6. 2015 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/42293/podrobnosti |