Zhodnocení atraktivnosti kulturní památky pro rozvoj cestovního ruchu: případová studie zámku Děčín

Název práce: Zhodnocení atraktivnosti kulturní památky pro rozvoj cestovního ruchu: případová studie zámku Děčín
Autor(ka) práce: Němečková, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kouřilová, Jana
Oponenti práce: Prát, Šárka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je zhodnotit atraktivitu zámku Děčín a navrhnout aktivity, které by pomohly rozvoji objektu. Práce je koncipována jako případová studie zámku a podrobněji se zabývá marketingovým řízením. První část práce se věnuje obecně vymezení cestovního ruchu s důrazem na kulturně-historické objekty, jako jsou hrady a zámky. V druhé části práce jsou nastíněny základní východiska marketingu v oblasti cestovního ruchu. Poslední část se věnuje konkrétní analýze služeb zámku Děčín, zhodnocuje atraktivitu jednotlivých služeb. Hodnocení vychází z realizovaného šetření mezi návštěvníky zámku v průběhu letní sezóny 2014. Na základě získaných poznatků jsou definovány největší bariéry rozvoje objektu a navrhované aktivity, které by mohly pomoci rozvoji zámku.
Klíčová slova: marketing cestovního ruchu; zámek Děčín; rozvoj cestovního ruchu; Cestovní ruch
Název práce: Attractiveness evaluation of cultural and historical monument for the development of tourism: the case study of Děčín castle
Autor(ka) práce: Němečková, Eliška
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kouřilová, Jana
Oponenti práce: Prát, Šárka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the following thesis is to evaluate attractiveness of Děčín castle and propose some activities that would help with development of the castle. The thesis is conceive as a case study of Děčín castle and detailed to marketing management. At the first part of thesis are defined general basics of tourism with the accent of cultural and historical building, such as castles. The second parts deals with the basic resources of marketing in tourism. In the last part we can find analysis of services in Děčín castle and evaluate attractiveness of particular service. The analysis is based on survey among the visitors, which was realized in summer season 2014. The result shows the biggest hedges of development of castle, and also proposed activities, which can help with development.
Klíčová slova: Děčín castle; tourism marketing; tourism development; Tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Veřejná správa a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra regionálních studií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 6. 2014
Datum podání práce: 14. 5. 2015
Datum obhajoby: 22. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/48119/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: