Interkulturní management v době globalizace

Název práce: Interkulturní management v době globalizace
Autor(ka) práce: Badie, Natálie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Antušák, Emil
Oponenti práce: Hartman, Ladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce nesoucí název ,,Interkulturní management v době globalizace" je analýza příčin a podstaty interkulturizace dnešního světa a analýza specifik práce manažera působícího v interkulturním prostředí. Práce se soustředí zejména na hloubkovou analýzu integračního procesu aliance Renault-Nissan. Výstupem je manuál pro globální manažery pohybující se v mezinárodním prostředí. Teoretická část osvětluje příčiny a podstatu interkulturizace a seznamuje čtenáře se samotným interkulturním managementem. Praktická část se skládá ze dvou hlavních oddílů. První je zaměřen na identifikaci faktorů které stojí za úspěchem či neúspěchem strategických spojení dvou různých entit v automobilovém průmyslu a druhý analyzuje důvody stojící za unikátním úspěchem aliance Renault-Nissan. Tato práce mapuje situace na globálním automobilovém trhu v rámci rozmanitých forem strategických spojení a prokazuje významnost interkulturního managementu při tvorbě takových partnerství.
Klíčová slova: Interkulturní management; Interkulturní komunikace; Japonsko; Nissan; Renault; Interkulturní prostředí; Globální manažer; Globalizace; Francie; Automobilový průmysl; Aliance Renault-Nissan; Aliance
Název práce: Intercultural management in the times of globalization
Autor(ka) práce: Badie, Natálie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Antušák, Emil
Oponenti práce: Hartman, Ladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The purpose ofthis thesis titled "Intercultural Management in the Times of Globalization" is to conduct an analysis of the intercultural management fundamentals and work specifics of a global manager who is operating on an international level. In particular, I have focused on the unique success of the Renault-Nissan Alliance in the automotive industry. The outcome of this thesis should provide a manual for global managers that are operating internationally. The theoretical framework is represented by an analysis of the causes and fundamentals of the interculturalization of today's world. The practical part consists of two main sections. The first part is focusing on identifying the factors that attribute to the success or failure of a strategic cooperation of two different entities in the automotive industry. The second part is an in-depth analysis of the integration process of the Renault-Nissan Alliance. This thesis outlines the situation on the global automobile market in terms of creation of various forms of strategic cooperations. It further proves the importance of an intercultural management during the creation of such partnerships.
Klíčová slova: Intercultural management; Japan; Nissan; Renault; Renault-Nissan Alliance; Alliance; Intercultural communication; Global manager; Globalization; France; Automotive industry; Intercultural environment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 2. 2015
Datum podání práce: 15. 5. 2015
Datum obhajoby: 17. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51039/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: