Spotřební chování domácností

Název práce: Spotřební chování domácností
Autor(ka) práce: Netrdová, Blanka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bartošová, Jitka
Oponenti práce: Krejčová, Iva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na spotřební chování domácností v období od roku 2003 do roku 2013. Teoretická část je rozdělena do dvou částí, spotřeba domácností z pohledu marketingu a z pohledu ekonomie. V marketingové části jsou vysvětleny pojmy spotřebitel, domácnost, spotřební úvěry, spotřební chování, spotřební predispozice a nákupní rozhodovací proces. V části věnované ekonomii jsou vysvětleny pojmy spotřeba, linie rozpočtu, preference, optimum a přebytek spotřebitele. V metodické části práce jsou popsány sekundární zdroje, ze kterých čerpám data v praktické části. Jsou zde vyjmenovány stanovené zkoumané otázky. Praktická část obsahuje informace o průměrných příjmech na osobu za rok, průměrných výdajích na osobu za rok a také o struktuře spotřeby. Sleduji, zda spotřební chování ovlivňují různá kritéria, např. věk osoby v čele domácnosti, velikost obce, ve které domácnost žije, osoba v čele domácnosti nebo vzdělání osoby v čele domácnosti. V závěru je shrnutí zjištěných údajů.
Klíčová slova: domácnost; nákupní rozhodovací proces; výdaje; spotřební chování
Název práce: Consumer Behaviour of Households
Autor(ka) práce: Netrdová, Blanka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bartošová, Jitka
Oponenti práce: Krejčová, Iva
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focused on the consumer behavior of the households in the period from 2003 to 2013. The theoretical part is divided into two parts, household consumption from the perspective of marketing, and from the perspective of economics. In the marketing section explains the concepts of consumer, household, consumer credit, consumer behavior, consumer predisposition and the buying decision process. In the section dedicated to economics concepts are explained, the budget line consumption, preferences, and surplus consumer's optimum. In the methodological part of the work describes the secondary sources from which I draw the data in the practical part. Listed here are provided for the investigated questions. The practical part includes information about the average income per person per year, the average expenditure per person per year, and also about the structure of consumption. I'm watching whether consumer behavior affect different criteria, for example, the age of the person at the head of the household, the size of the municipality in which the person lives in the household, the head of the household or education of the person at the head of the household. In conclusion is a summary of the collected data.
Klíčová slova: buying decision process; expenses; households; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 10. 2013
Datum podání práce: 28. 4. 2014
Datum obhajoby: 11. 9. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45250/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: